Ga naar inhoud

Advies voor Gaming pc


Domingo

Aanbevolen berichten

Hoi heren,

 

mijn huidige laptop heeft het helaas weer begeven, mogelijk dat ik hem ga repareren... maar ik zit er meer aan te denken om een nieuwe pc aan te schaffen. Over de samenstelling hiervan zoek ik graag advies.

 

Waarvoor heb ik een pc nodig: 

Primair om hedendaagse en toekomstige spellen mee te kunnen spelen.

 

Wat is mijn budget:

Circa 2000,- met een wat rek naar boven als dat veel oplevert.

 

Merkcomputer of een samenstelling:

Mijn laptop was een merkcomputer ... die ervaring ben ik niet helemaal weg van. Kortom samenstelling.

 

Ga ik overklokken:

Ervaring leert mij dat ik dat zelf niet doe. Mocht het worden aangeboden bij het samenstelling door een bedrijf ben ik er voorstander van (zag bijvoorbeeld dat www.pc-samenstellen.nl dat als dienst aanbied, verder geen ervaringen mee).

 

Ga ik later upgraden:

Ook hier leert mij dat ik dat zelden tot nooit doe, extra geheugen erin gooien of extra harde schrijf is maximale wat ik eraan doe.

 

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig?

Alleen wifi netwerkkaart is nuttig, een goede sata aansluiting voor mijn SSD 840 PRO. Verder niet echt.

 

Ga ik zelf assembleren:

Nee

 

Heb ik een besturingssysteem nodig ?

Nee

 

Ga ik zelf installeren:

Ja, tenzij dat voor bijvoorbeeld extra overclock / tuning dienst niet mogelijk is

 

Heb ik een voorkeur aan onderdelen?

GTX 970 of GTX980. Eventueel GTX970 dubbel als dat ik budget past, tegelijkertijd heb ik begrepen dat die vooral extra goed zijn door overclock capaciteiten ... als ik daar geen gebruik van maak is misschien enkele GTX980 beter voor mij.

 

Waarvoor heb ik een pc nodig: 

Monitor en toetsenboord ... maar hoeft niet per se bij samenstelling, die kan ik los in een winkel wel kopen heb ik daar meer tijd voor om over na te denken.

 

Specifieke wensen?

Tot zo ver was het redelijk makkelijk ? ... alleen dan nu de wat lastigere vraag ... een zo klein mogelijke kast met bij voorkeur waterkoeling (misschien nog een extra reden voor enkele GTX980 ipv 2 sli GTX970).

Mijn vrouw wil eigenlijk geen pc kast meer in de woonkamer, dus probeer ik een compromi te vinden door het hele gebeuren zo klein mogelijk te houden met zo min mogelijk kabels.

 

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel?

Nederland, geen specifieke webwinkel in gedachte. Heb in het verleden ooit een pc samengesteld bij Azerty dat beviel. Maar een andere webwinkel is ook goed zolang deze betrouwbaar is.

 

 

Alvast bedankt en hoor graag jullie advies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Domingo, 

 

Da's eens een leuke samenstelling om te maken. :)  Hier vind je de link. 

 

Dit systeem is gebouwd op basis van een Silverstone Raven RVZ01 behuizing, die een pak kleiner is dan de gemiddelde desktop. Alle high-end onderdelen passen er netjes in, maar je moet helaas wel enkele compromissen maken. Zo kan je er maar één harde schijf van 3,5 inch in kwijt, kan je geen tweede videokaart plaatsen en zal de assemblage niet bepaald gemakkelijk zijn. (Gelukkig hoef je je daar weinig van aan te trekken  :D)

 

Als processor nemen we de i7 4770, de snelste chip op het Socket 1150 platform zonder overklokmogelijkheden. Hierbij wordt een kleine waterkoelingsset gestoken om de geluidsproductie wat te verminderen en om de kast wat meer 'ademruimte' te geven. 16 gigabyte aan RAM-geheugen heb ik geplaatst, met de simpele reden dat er maar twee geheugenslots zijn, dan neem je beter vanaf het begin het maximale aan geheugen zodat je later geen onnodige kosten hoeft te maken. Alles wordt geplaatst op een zeer degelijk mini-moederbordje van MSI met geïntegreerde Wi-Fi AC antennes. 

 

Verder heb ik een GTX 980 genomen van MSI als grafische kaart, aangezien er maar plaats is voor eentje. Ik weet niet op welk scherm je speelt (1080p of hoger?), maar deze kaart kan alle games erg vlotjes aan op de hoogste settings, zelfs op displays met een hogere resolutie van Full HD. 

 

Als bootschijf nemen we een Samsung 840 Evo van 256 GB en voor opslag heb ik een ruime 4TB harde schijf in de samenstelling gestoken. Ook hier weer geldt: er is maar plaats voor één HDD, dus neem je beter van in het begin een ruim exemplaar. Plaats voor een reguliere DVD-brander is er niet, maar gelukkig kan er wel een "Slimline" DVD Drive in, gelijkaardig aan dat van laptops. Zo kan je alsnog DVD's gebruiken. Een Slimline Blu-Ray brander is helaas wel een pak duurder. 

 

Een speciale voeding was ook nodig om in deze behuizing te steken, het gaat namelijk om een klein 600W exemplaar van Silverstone. Ruim voldoende voor dit systeem, zelfs met high-end onderdelen. 

 

Wat betreft de monitor, aan welke grootte had je gedacht? 

 

Kijk trouwens ook even in m'n handtekening voor 10 euro korting + gratis verzending.  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Superjon!

Bedankt voor de reactie, zonder laptop en alleen een ipad is wat minder geschikt om zelf het e.e.a. uit te pluizen. Wat dat betreft heb ik nog wel tweetal vragen / opmerkingen.

Ik had zelf aangegeven waterkoeling denkende dat dit stiller is, maar heb van reparatiebedrijf waar ik laptop heen heb gebracht gehoord dat dit niet altijd het geval is, is dat zo ? Ik wil bij voorkeur een zo stil mogelijke setup hebben, al lijkt mij een goede koeling bij een kleinere kast wel belangrijker. Kortom is waterkoeling wel zo handig of maakt dat niet veel uit ?

Tweede deel betreft de kast, ik heb overlegd met mijn vrouw en ik lijk haar wel zover te krijgen dat ze een pc kast gaat accepteren. Dan is daar wel een eis aan, namelijk een zo wit mogelijke kast. Hoeft niet per se een mini kast te zijn, ietsjes groter mag nog wel als dat voor betere luchtcirculatie en koeling zorgt.

Wat monitor betreft zitten we dan te denken aan ca. 21inch niet groter en dan liefst ook wit.

Oh en als laatste ik heb al een ssd 840 pro, die zal ik uit mijn laptop halen en zelf installeren in de kast ... Dus daar moet wel plaats voor zijn en liefst eenvoudig te plaatsen zijn zonder dat ik vanalles er eest uit moet halen haha.

Alvast bedankt en nog fijne dagen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Domingo, 

 

Een iets grotere kast biedt al wat meer mogelijkheden. Heb hier de samenstelling wat aangepast:

 

De slimline DVD-brander werd vervangen door een normaal exemplaar, en de SSD heb ik weggelaten. Een SSD plaatsen in de Prodigy M behuizing is vrij gemakkelijk en kan je zien in de handleiding. De kast is iets groter, maar blijft wel beperkt in afmetingen. De Prodigy M is een van de betere kasten op de markt met een uniek design, zowel qua interieur als uiterieur. Ook is het een vrij mooie witte kast, het doet wat denken aan de oude Apple Mac Pro computers.

 

Luchtkoeling is dikwijls stiller dan waterkoeling, omdat de pomp van de waterkoeling soms wat lawaaierig is. Bij deze is dat gelukkig niet het geval, de geluidsproductie is vrij beperkt. Heb toch gekozen voor een betere koeler omdat het ten slotte een gaming PC blijft en de processor vaak intensief werk gaat verrichten. De geluidsproductie van de standaardkoeler is ook vrij hoog, zeker tijdens gaming. 

 

Ik heb ook een gloednieuw Wi-FI ac kaartje van ASUS toegevoegd, aangezien dit niet standaard op het moederbord zit. 

 

Ik ga zo meteen even kijken voor een passend scherm. ;)

 

UPDATE: Een mooi wit scherm vinden is niet zo gemakkelijk, maar gelukkig heb ik toch een uitstekend exemplaar gevonden. Het gaat om deze AOC monitor, 21.5 inch, Full HD en een prachtig IPS paneel. De responstijd bedraagt 6 milliseconden, 5ms had beter geweest maar in de praktijk ga je er zeker niet op letten. Jammer genoeg bedraagt de levertijd hier 3 tot 4 weken. Al het iets sneller moet is er ook nog dit Philips scherm, die 5ms responstijd heeft maar met een minder goede kleurenweergave. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.