Ga naar inhoud

card reader werkt niet altijd + cd reader start niet meer automatisch


Mr_Bert

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

Ik ben in het bezit van een dell vostro 3700 met windows 7 pro en merk sinds enige tijd dat de cd reader niet automatisch elke cd start. Of het nu om een game gaat of een audio cd, ik moet telkens manueel in het start menu gaan om de gegevens te zien die op de cd staan.

 

Bijkomend aan dit probleem zou ik ook willen vragen wat ik moet doen om een audio cd te kunnen rippen op mijn harde schijf. Het is zo dat de laatste audio cd's die ik in de cd lezer steek telkens een cda formaat hebben ipv een mp3. Voor zover ik erover heb gevonden is dit een formaat dat windows geeft aan muziekfiles. Wat kan ik doen om dit toch gekopiëerd te krijgen?

 

Bijkomend is er op de laptop een aansluiting voor een sd kaart ingebouwd. Deze heeft ook steeds goed gewerkt, maar de laatste tijd merk ik ook dat deze kuren begint te krijgen. De ene keer neemt hij de kaart direct aan, de andere keer duurt het bijna een halve dag voordat de laptop nog maar iets onderneemt.

 

Op de laptop staat een Nvidia kaart geïnstalleerd. Soms krijg ik de melding dat het stuurprogramma een fout heeft gehad en dit zichzelf heeft hersteld. Het scherm wordt dan zwart en na enkele seconden kan ik terug verder werken.

 

Zoals u kan lezen zijn het meerdere kleine zaken die me soms dwars zitten en waar ik graag een oplossing voor zou willen vinden.

 

Mvg

 

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1. sinds enige tijd dat de cd reader niet automatisch elke cd start. Of het nu om een game gaat of een audio cd, ik moet telkens manueel in het start menu gaan om de gegevens te zien die op de cd staan.

 

2.Bijkomend aan dit probleem zou ik ook willen vragen wat ik moet doen om een audio cd te kunnen rippen op mijn harde schijf. Het is zo dat de laatste audio cd's die ik in de cd lezer steek telkens een cda formaat hebben ipv een mp3. Voor zover ik erover heb gevonden is dit een formaat dat windows geeft aan muziekfiles. Wat kan ik doen om dit toch gekopiëerd te krijgen?

 

3.Bijkomend is er op de laptop een aansluiting voor een sd kaart ingebouwd. Deze heeft ook steeds goed gewerkt, maar de laatste tijd merk ik ook dat deze kuren begint te krijgen. De ene keer neemt hij de kaart direct aan, de andere keer duurt het bijna een halve dag voordat de laptop nog maar iets onderneemt.

 

3.Op de laptop staat een Nvidia kaart geïnstalleerd. Soms krijg ik de melding dat het stuurprogramma een fout heeft gehad en dit zichzelf heeft hersteld. Het scherm wordt dan zwart en na enkele seconden kan ik terug verder werken.

 

Zoals u kan lezen zijn het meerdere kleine zaken die me soms dwars zitten en waar ik graag een oplossing voor zou willen vinden.

 

Mvg

 

Joos

 

 

Laten we eens beginnen met punt1.

 

Gaat het hier om zelf gebrande of aangekochte schijfjes? Niet alle schijfjes starten automatisch op.

 

De instellingen voor het automatisch opstarten vindt je terug via start-> configuratiescherm-> standaardprogramma's-> instellingen voor automatisch afspelen wijzigen.

 

Is hiermee voor jouw probleem 1 opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

 

Ik heb de instellingen nog eens nagekeken en deze staan momenteel in gesteld op automatisch openen met windows media player. Dit zowel voor een audio cd als dvd.

 

Onmiddelijk erna heb ik nog eens een audio cd ingestoken en wederom wou hij niet automatisch opstarten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Onmiddelijk erna heb ik nog eens een audio cd ingestoken en wederom wou hij niet automatisch opstarten...

 

Zoals in vorig bericht gevraagd, gaat het om originele schijfjes aangekocht in de winkel of zelf gebrande schijfjes?

Welk audio bestand staat er op?

Indien zelf gebrand via welke methode is het branden voltooid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn originele schijfjes gekocht in de winkel. Als ik ze in de cd lezer doe dan komt er track 1.cda te staan in de windows verkenner.

 

 

Komt de verkenner automatisch geopend in beeld of open jij die zelf?

 

Controleer ook of de bestandstypen voor audio gelinkt zijn aan WMP.

Ga naar start-> configuratiescherm-> standaardprogramma's->een bestandstype of protocol aan een specefiek programma koppelen.

Scrol in dit geval naar .cda en kijk aan welk programma het gekoppeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet die zelf openen. Bij nazicht heb ik bij de .cda files als standaard programma windows media player staan. Ik heb geen moeite om ze af te spelen, maar moet ze zelf openen via verkenner.

 

Ik heb eigenlijk alles staan volgens het moet, standaard programma windows media player, de extenties zijn voorzien voor met deze af te spelen en toch opent de laptop niet automatisch het scherm wanneer ik een audio cd in steek ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat onderstaande ook ingesteld?

 

post-9560-0-80805400-1419881533_thumb.pn

 

Je kan ook altijd de standaardwaarden eens herstellen.

 

Indien geen resultaat.....

Ga naar Start->Alle programma's->Bureau-accessoires, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.

Typ net start shellhwdetection achter de opdrachtprompt en druk op Enter.


Start de computer opnieuw.


 


Nog geen resultaat neem dan de tips in deze link eens door.


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Dat vakje is inderdaad aangevinkt. Ik heb de standaardwaarden ook eens aangeklikt. Hierdoor verdwijnen alle vooringestelde parameters. Ik heb dan terug voor de audio cd's het vakje aangevinkt van windows media player.

 

Ook heb ik geprobeerd wat je zei in de opdrachtprompt, hier kwam echter GEEN reactie uit voort. Wel kreeg ik onderstaande opmerking:

 

"kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde appararten met zich heeft verbonden"

 

ik zal toch nog eens proberen om de laptop nu eens te herstarten.

 

Bijkomend vraagje: wanneer ik een game heb die 2.0Ghz processor vraagt en ik slechts 1.6Ghz processor heb, kan het dan zijn dat ik die game zoiezo niet ga kunnen installeren en spelen ?

 

Mvg

 

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik zal toch nog eens proberen om de laptop nu eens te herstarten.

 

Bijkomend vraagje: wanneer ik een game heb die 2.0Ghz processor vraagt en ik slechts 1.6Ghz processor heb, kan het dan zijn dat ik die game zoiezo niet ga kunnen installeren en spelen ?

 

Mvg

 

Joos

 

 

 

 
 
 
Ga naar Start->Alle programma's->Bureau-accessoires, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.

Typ net start shellhwdetection achter de opdrachtprompt en druk op Enter.

Start de computer opnieuw.

 

Nog geen resultaat neem dan de tips in deze link eens door.

 

 

Je moest inderdaad de computer herstarten.

 

Wat je bijkomend vraagje betreft, je heb ter al 4 gesteld in bericht1.

We zijn eerst met probleem 1 bezig, en dat is dus voorlopig nog niet opgelost of wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.