Ga naar inhoud

card reader werkt niet altijd + cd reader start niet meer automatisch


Mr_Bert

Aanbevolen berichten

Hallo Clarkie

 

Ook heb ik geprobeerd wat je zei in de opdrachtprompt, hier kwam echter GEEN reactie uit voort. Wel kreeg ik onderstaande opmerking:

 

"kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde appararten met zich heeft verbonden"

 

ik zal toch nog eens proberen om de laptop nu eens te herstarten.

 

Ik heb vanavond deze bewerking nog eens geprobeerd en helaas zonder succes. Ik heb de laptop direct erna afgezet en terug op gestart en de audio cd start nog steeds niet automatisch op.

Dan heb ik de link eens bekeken die je voorstelde. Daar heb ik de eerste optie van uitgevoerd. Bestand gedownload op de desktop en dan dubbelklik om uit te voeren. Hierdoor wordt dan een extra file toegevoegd aan het register. Wederom terug de laptop uitgezet en terug aan, nog steeds zonder resultaat. Ik heb nog niet helemaal goed de bijhorende uitleg gelezen maar zal dit zeker doen want ik vermoed dat er meerdere stappen nodig zullen zijn.

 

Eveneens heb ik een andere download geprobeerd die ze aanraadden op dezelfde website en hierdoor wordt een hulpprogramma gedownload dat "Registry Reviver" noemt. Deze werd gratis gedownload en stelde een scan voor van de laptop. Hierdoor werden 562 fouten aangegeven, van zowel ontbrekende 'linken' tot fouten en dergelijke. Natuurlijk zoals ik wel verwacht had moet je voor een volledige oplossing van alle problemen het programma aankopen. Kan je me omtrend dit programma meer info geven of je dit al hebt gebruikt en/of ik dit moet aanschaffen ??

 

Alvast nog eens bedankt voor de moeite en prettige eindejaarsfeesten !!

 

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En wat levert optie 2 op?

 

Wat die mogelijke fouten in het register betreft maak je beter gebruik van Ccleaner.

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. 
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net optie 2 uitgevoerd. Echter ben ik niet helemaal mee (sorry). Als ik dit inschakel dan wil dit eigenlijk zeggen dat auto play AF staat ? Voor zover ik begrepen heb moet windows me dan altijd vragen wat ermee moet gebeuren?...

 

Net erna heb ik de laptop volledig afgesloten en terug opgestart. Audio cd ingestoken en wederom zonder reactie.

 

Ook heb ik die CCleaner gedownload en laten draaien en er waren meteen een heleboel foutmeldingen minder.

 

Mvg

 

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ccleaner mag je blijven herhalen tot er geen fouten meer gevonden worden.

 

Dan voer je onderstaande uit.

 

Gebruik de Windows + R toetsencombinatie.

Typ in het venster dat je dan krijgt gpedit.msc en klik op OK.

 

In het volgend venster dat je krijgt ga je in het linker deelvenster naar computerconfiguratie-> beheersjablonen-> windows onderdelen->beleid voor automatisch afspelen en klik erop.

In het rechter deelvenster dubbelklik je op automatisch afspelen uitschakelen.

 

post-9560-0-32227000-1420041217_thumb.pn

 

In het venster dat je dan krijgt moet uitgeschakeld aangevinkt zijn.

Klik op Toepassen en OK.

 

post-9560-0-62594200-1420041250_thumb.pn

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer de onderstaande zaken uit.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 

 


 

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op post-9560-0-75926000-1417959477_thumb.jp  - Direct Download 

Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup

post-9560-0-28803100-1417959558_thumb.pn 


Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

post-9560-0-44667600-1417959609_thumb.jp 


Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

post-9560-0-32148400-1417959698_thumb.pn 


Zet de vinkjes zoals in de afbeelding. 

 

post-9560-0-46745000-1417959826_thumb.jp 

Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

post-9560-0-00252500-1417959849_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

 

Stap 1 is uitgevoerd en in bijlage zou het correcte bestand moeten zijn. Er waren inderdaad enkele foutmeldingen en deze werden hersteld. Ik moet je wel melden dat ik indertijd de laptop heb laten instellen door een plaatselijke pc shop die de legitieme versie van Windows 7 Pro geïnstalleerd hebben met hun gebruikerscode. Hierdoor heb ik bij de aanschaf van de laptop helaas geen cd bij gekregen !

 

sfcdetails.txt

 

Ik begin nu met stap 2 -> downloaden van Windows Repair all in one...

 

Mvg

 

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Na een volledige scan van het systeem en de nodige foutherstellingen de laptop terug opgestart en ja hoor ! Gisterenavond een cd ingestoken en ik krijg meteen een berichtkader met de mogelijke opties. Ik kan de cd met cda formaat perfect afspelen !!

 

Hiermee lijkt probleem 1 eindelijk van de baan te zijn waarvoor dank.

 

Mvg

 

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaan we verder met vraag 2...

.Bijkomend aan dit probleem zou ik ook willen vragen wat ik moet doen om een audio cd te kunnen rippen op mijn harde schijf. Het is zo dat de laatste audio cd's die ik in de cd lezer steek telkens een cda formaat hebben ipv een mp3. Voor zover ik erover heb gevonden is dit een formaat dat windows geeft aan muziekfiles. Wat kan ik doen om dit toch gekopiëerd te krijgen?

 

 

Je hebt niet vermeld met welke brandsoftware je werkt.

 

Indien je dat uitvoert met Windows media Player kan je in deze link lezen hoe dat moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Met de laatste scan en fix van repair all in one is dit probleem ook opgelost. Ik heb vandaag de audio cd's in de schuif gedaan en kon deze terug zonder probleem rippen op de harde schijf. De eerste keer vroeg hij het terug zoals het hoort. Bij de tweede cd ging het rippen terug vanzelf.

 

Het lezen van de sd kaart in de specifieke lezer is ook meteen terug in orde !

 

Blijft er nog enkel het probleem van de nvidia kaart die soms een foutmelding krijgt. Ik heb toevallig gisterenavond terug een foutmelding gekregen.

 

Alvast super bedankt voor de oplossingen tot op heden ;-)

 

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.