Ga naar inhoud

WD Externe harde schijf niet zichtbaar in verkenner !!


bara12

Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar dit is geen zakformaat hoor
Wat noem jij dan een zakformaat? voor mij zijn externe HD's 3,5 inch zakformaten

1 inch = 25,4 milimeter (ben wel niet lang naar school geweest, maar wel heel veel onthouden).

En nu even uitleggen welke externe Hd's dit zijn, heb er zo eentje, wel van ander merk,

http://www.azerty.nl/8-858-118280/dane-elec-so-mobile---vaste-sc.html (zo eentje heb ik ).

Ben het ook allemaal maar achteraf te weten gekomen hoor: Was geformateerd in FAT32, en ik heb die dan geconverteerd naar NFTS. Geen problemen. Mooi fotoalbum opgeslagen, maar ja, dochter moest ook wat van foto's op haar laptop hebben. HD aangesloten aan haar laptop, paar foto's op haar laptop geplaatst, terug aan mijn PC gekoppeld. Wat bleek. Was terug geconverteerd naar Fat32 en alles foetsie en dit zou komen doordat schijf werd gebruikt op 2 verschillende pc's

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK bara

Dat had je wel eerst niet vermeld hé dat er reeds problemen waren. Daarom vraagje.

Op welk type USB sluit je deze aan, USB 2.0 ? En dat is bij mij het geval, mijn schijfje bevat dus een extra power aansluiting. Dus een kabeltje met 2 USB aansluitingen zodat ik ze aan 2 USB poorten aansluit.Ik denk wel dat bij de jouwe ook kan, even naar PC winkel en naar een extra power USB aansluiting vragen zou ik zeggen. Ik denk wel dat jouw HD een zakformaat is hoor, maar in extra grote verpakking zit, snap je wat ik bedoel. Op de site gaan bekijken toont klein, ik heb ze nog niet gezien in werkelijkheid.

ziet er zo ongeveer uit

http://www.addonics.com/products/power_adapter/images/dual_usb_input_pcable_med.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die harde schijf die bara12 heeft MOET aan een externe adapter hangen. Een 3.5" harde schijf wordt gevoed op 12V, en een USBpoort levert 5V, dus die kan een 3.5" schijf nooit laten werken. Je hebt wel 2.5" schijven die op 5v werken, en die dus de "zakformaatjes" zijn (en 1.8, maar die zijn doorgaans vrij duur & dus niet veel gebruikt behalve in mp3spelers en dergelijke). Schijven die van NTFS naar FAT & omgekeerd spontaan veranderen dat komt gewoon niet voor, of je bent met je harddisk aan het knoeien geweest. Het is namelijk de bedoeling van zo'n schijf dat je ze op een andere pc kan aansluiten, anders kan je ze evengoed (en zelfs beter) gewoon intern zetten.

Staat er nog een schijfletter bij diskmanagement toegewezen? Indien dat niet het geval is dan verklaard dat waarom je hem in windows niet meer ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar die zijn doorgaans vrij duur
Hier wil ik wel even op inpikken. Zijn helemaal niet duur, en dit zijn inderdaad externe hd's in zakformaat. Je kunt ze zelfs in de achter zak van je broek stoppen of in de binnenzak van je jas. Masters ik vermoed daij het over iets anders hebt dan ik bedoel.

Dit is het type dat ik gebruik

SO-MB3250UB-OT1 Dane-Elec 250GB SO-Mobile eHDD 2.5 SATA USB2.0 with OTB - Blue :: Interngeheugen.com - Geheugen Upgrade

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben jij gewoon rijker of ik ;)

Die schijf is inderdaad eentje in zakformaat (2.5") en zoals je zegt perfect buspowered (of trekt zijn stroom van de usbpoort om het in mooi nl te zeggen). Ideale schijfjes, maar die zijn helaas vrij duur. Jij betaalt 76€ voor 250 gig, voor 60€ koop je een van 500 gigabyte, dus de jouwe is prijs per gigabyte meer dan het dubbele van die standaard externe schijven van 3.5" (die met externe voeding moeten gevoed wordne vanwege de nodzaak aan 12v)

Of je 80€ veel of weinig vindt hangt een beetje van persoon tot persoon af, maar ze zijn veel duurder dan de 3.5" modelletjes (maar op zich zijn die schijfjes al een pak goedkoper geworden hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben jij gewoon rijker of ik ;)

Bekijk ook even mijn leeftijd hé masters. Ik ga dan ook al meer dan 30 jaar werken, jij moet nog aan je carriére beginnen. Zal ook wel komen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.