Ga naar inhoud

Samenstellen eigen PC.


Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Ik wil mijn eigen PC gaan samenstellen. Ik heb een lijstje gemaakt, maar omdat dit mijn eerste PC is die ik zelf wil gaan bouwen, ben ik bang dat verschillende dingen niet gaan passen. (bijv. het moederbord en socket van processor).

 

Ik heb alles zoveel mogelijk nagekeken, of het gaat passen of niet. Volgens mij, moet dit ook kunnen.

 

Mijn vraag is of iemand dit voor mij wil dubbel checken, zodat ik zeker weet dat ik goed zit.

 

Ik zal naast verschillende onderdelen een vraag zetten, waar ik nog over twijfel. 

 

Behuizing: Behuizing: http://tweakers.net/pricewatch/415404/sharkoon-vg4-w-groen/specificaties/ 

 
Dit is een ATX tower.
 
Dit is een ATX bord met een 1550 socket.
 
 
Met een Sata 600 aansluiting.
 
Ram: Crucial Ballistix Ram 8GB (2 modules) http://tweakers.net/pricewatch/325301/crucial-
Dit is DDR3 , compatibel met mijn moederbord.
 
Grafische kaart: MSI GeForce GTX 970 Gaming 
Vraag: Deze kaart is bedoelt voor een PCI 3.0 , op mijn moederbord zit volgens mij een 2.0. Gaat dit? of moet ik een moederbord hebben met 3.0
 
Een processor met 1550 socket, dit past dus op mijn moederbord.
 
Dit is alleen voor windows te installeren en 1 spel.
 
 Voeding: 600W Corsair Builder CX600 V2
Vraag: Gaat alles wat ik wil aansluiten, hierop passen (qua stekkers, etc). Mijn grafische kaart heeft 2x 6-pins connector nodig. Op deze voeding zit 2x 6+2 pins? Kan dit dan gewoon gebruikt worden om mijn grafische kaart aan te sluiten. En gaat de rest passen qua kabels.
 
Dit is mijn lijstje van componenten die ik in mijn pc wil hebben.
 
Gaat alles met elkaar werken, en kan alles op elkaar worden aangesloten?
Moet ik nog kabels erbij kopen, zoals sata kabels? Of worden deze bij de HDD en SSD geleverd? 
 
Bedankt voor de moeite! Ik ben benieuwd of mijn "Research" goed is geweest :)
 
Groetjes
 
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is prima in orde maar SSD van 60 Gb is tegenwoordig toch wel klein en ik zou minimaal 120 GB kiezen op deze pagina

Bovendien is de SSD veel sneller.

Wel is de link van de behuizing niet correct.

Er zitten voldoende kabels bij de moederbord geleverd.

 

Nota: er zit PCI-e 3.0 x16 op de moederbord aanwezig.

Doch videokaarten van 3.0 passen ook op 2.0

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses! Link voor behuizing is: http://tweakers.net/pricewatch/415404/sharkoon-vg4-w-groen/specificaties/

 

Daarnaast heb ik specifiek voor een SSD van 60Gb gekozen, zodat ik hier alleen mijn Windows & 1 game op installeer (i.v.m. kosten die zo laag mogelijk moeten blijven, maar toch wel een flinke krachtpatser qua gaming zal zijn en 't snel laden van windows & dat spel.)

 

Hartelijk dank voor uw reactie!

Nog een fijne jaarwisseling toegewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt met die behuizing geen mogelijkheid om extra fans toe te voegen indien dat nodig is.

 

Als je ook games op SSD wilt installeren dan is 60 Gb echt klein gezien de grote van de games tegenwoordig.

Maar het is jou keuze welke je kies.

In begin toen de SSD duur was moesten we wel enkel 60 Gb voorstellen.

Nu zijn de prijzen flink gezakt en meestal indien budget het toe laat stellen we 240 Gb SSD anders 120 Gb voor.

 

Jou ook fijne jaarwisseling toegewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mijn CPU niet OC-en, zou ik met de standaard koeling en standaard cpu koeler goed uitkomen?

 

Bedankt voor je advies over de SSD.

 

Ik wil wel graag alles zelf in elkaar zetten, maar wat als er iets kapot gaat in de kast, hoe weet ik dan wat precies kapot is gegaan, en hoe zit dat eventueel met garantie? Hoe zou dit werken als ik bijvoorbeeld alles laat assembleren door een winkel? Zou er dan wel garantie via hun op zitten als ik de onderdelen aanlever?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel goede vraag.

 

Koop je alles bij een de zelfde winkel uw onderdelen en montage doet je zelf dan kan niemand over discussiëren dat je onderdelen ergens anders had gekocht als er iets stuk is. 

In dat geval hebt je 2 jaar waarborg

Je moet gewoon RMA vragen aan de computerzaak en dan kan je terugsturen.

 

In principe kan je ook alle onderdelen terugsturen als je bij verschillende winkels had gekocht.

Maar in dat geval kan de winkelier discussiëren dat bepaalde onderdelen dat je elders had gekocht de oorzaak kan zijn.

 

Laat je assembleren dan moet de winkelier u ook 2 jaar waarborg geven.

Normaal gezien wordt dat ook grondig getest alvorens op te sturen.

 

Nota: garantie

De eerste 6 maanden heb je altijd garantie.

Na 6 maanden moet je kunnen bewijzen dat er fabrieksfout is dat je niet kan voorzien.

Soms staat er op de verpakking 1 jaar fabriek waarborg en in dat geval heb je 1 jaar effectief fabriek waarborg.

Soms moet je bij de fabrikant registeren om de waarborg te kunnen krijgen en zeker in geval van meer dan 1 jaar waarborg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.