Ga naar inhoud

Zwart scherm bij opstarten


Wouter123

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
 

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik kan doen, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen  :D 

Een aantal weken geleden werd de harde schijf van mij vader wel erg vol en besloot hij een 2e schijf te installeren. Dit hebben we gedaan maar toen we de pc na installatie weer opstartten kwam er geen video output... De ventilatortjes gaan wel draaien maar het lichtje dat normaal brandde achter de aan en uit knop deed het niet. De harde schijf maakte ook geluiden (dus ik neem aan dat die het doet). 

We besloten de 2e schijf maar weg te halen maar zelfs toen deed de computer het nog steeds niet en kregen we de melding dat het scherm geen video input had. We hebben het scherm ook op andere computers getest maar daar deed hij het wel. Daarna heb ik het moederbord nog "getest" door alle ramplaatjes (weet niet hoe je die noemt) eruit te halen en de computer op te starten, die ging toen piepen dus dat was een goed teken (tenminste dat zeiden ze   :P ). De cd-lezer werkt ook nog.

Dit heb ik al geprobeerd:
-cmos resetten
-niets anders aansluiten dan de harde primaire schijf 
-kijken of er kabels los zitten



Bij voorbaat dank! :top: 

Groeten, Wouter 
 

aangepast door Wouter123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi Wouter

 

Volgens mij bij jou is nu opstart volgorde omgekeerd en je moet proberen via bios opstart volgorde dus in orde zetten, mocht je niet weten hoe dat moet laat maar iemand voor je dat regelen ...

 

Tijdens opstarten voordat je tekens op scherm zal krijgen je moet herhaaldelijk op F8 blijven drukken ( bij sommige mensen is een andere F toets ! ) zodat  je in bios kan komen,

kijk maar bij Hard Disk Boot Priority wat nu opstart volgorde is ...

Mocht op eerste plaats CDROM niet te zijn zet maar dus op eerste plaats die dan, vervolgens zet maar op tweede Hard Disk en volgende wat je maar wil ... bevestig je met op F10 te drukken en her-start je PC dan, of nu in orde is ??

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

:( Zal moeten lukken daardoor vertel ik je ook dat je zoiets probeert , en mocht je met geen enkele F toets in bios kunnen komen dan wat anders aan de hand bij jou is ...

 

Bij sommige mensen is dat F2/ F10/ F11 enz..enz.. je moet achter-komen welke bij jou dat F toets is, ben niet 100% zeker maar denk ik toch F8 ..

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas klopt dit niet LuRoy, hij krijgt helemaal geen beeld, hij ziet dus ook geen opties om een toets in te drukken. De pc doet het nu simpelweg niet.

 

Heb je misschien een losse videokaart? Herplaatst deze anders eens.

Als je een videok onboard hebt, haal de losse videokaart dan eens weg (als deze er in zit) en tets het dan eens.

 

Heeft u de mogelijkheid met een andere voeding te testen?

Haal anders alles nog eens helemaal los van de voeding en plaatst daarna alles stuk voor stuk terug  (bij het alleen mar controlleren van de stekkers kan soms iets over het hoofd gezien worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na jah, als dat inderdaad niet meer op geen enkel manier kan, dan inderdaad vermoed ik ook dat video-kaart kapot is ..

bijna alles doet, behalve beeld onmogelijk te krijgen is  .....  het kan dus niet anders dan aan video-kaart te liggen ..

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.