Ga naar inhoud

Belkin range extender werkt niet


marre14

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb weer eens een vraag :)

 

Ik heb een belkin N600 dual-band Plug-in Wi-Fi range extender gekocht, maar nu lukt het niet hem te doen werken. Ik kan er wel mee verbinden, maar hij geeft steeds een oranje lichtje, soms constant, soms knippert het. Volgens de handleiding is er dan een te zwak signaal of geen connectie met de router, maar het de extender bevind zich vrij dicht bij de router. De router is een Zyxel NBG460N.

Deze had soms problemen met wifi, waarbij er geen verbinding meer mogelijk was, maar dat werd opgelost met een herstart van de router.

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van kanaal veranderen werkt niet, ik heb 1,6 en 11 geprobeerd. Er zijn eigenlijk ook geen andere routers in de buurt. Ik kan wel verbinden met de extender, die ook verbonden is met het netwerk, en dan verbinding maken met andere netwerkapparaten, maar niet met de webpagina van de  router en dus ook niet met internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bericht krijg ik als ik, verbonden met de extender, op chrome google.be probeer te bereiken:

 

De server op www.google.be kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Tik in: ipconfig /flushdns en druk op Enter.
Tik in exit en druk Enter.

 

Contoleer ook of op de router de DNS servers correct zijn ingesteld.

Stel de DNS anders een in op 208.67.222.222 (primair) en 8.8.8.8 (secundair).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.