Ga naar inhoud

All-round PC 600 euro


Doree

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Kunnen jullie iets samenstellen dat aan onderstaande eisen voldoet:

 

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? Voornamelijk gewoon surfen / Office. Occasioneel eens Potoshop of een game
  2. Wat is mijn budget? - Ongeveer 600 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - Nee
  5. Ga ik later upgraden? - Waarschijnlijk niet
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Thunderbolt: Nee / Wi-Fi: Nee
  7. Ga ik zelf assembleren? - Ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Nee
  9. Ga ik zelf installeren? - Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Liefst een Intel i5 Processor + aparte grafische kaart; SSD schijf 256 GB
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee
  12. Heb ik specifieke wensen? - Sobere, stille case (en voeding)

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

U vraagt om een grafische kaart, vraagt u deze voor photoshop of voor andere doelienden? (gamed u wel eens?of andere grafische intensieve taken)

Wat wilt u photoshoppen, werkt u met fotografie of andere dingen (met de oog op opslag en de locatie van bestanden om mee te werken)

 

punt 12: is deze ook formaatgebonden? (moet hij ergens in/tussen/onder staan bijvoorbeeld)

 

Als ik deze antwoorden heb zal ik er direct mee aan de slag gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Yannick,

 

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Ik ben geen grote gamer, maar speel nu en dan eens op de playstation. Ik wil graag een paar games installeren op deze pc om te zien hoe me dit bevalt, vandaar de grafische kaart. De kans bestaat dat ik uiteindelijk liever op de Playstation game, dus ik wil er niet te veel geld aan uitgeven.

 

Ik bewerk nu en dan eens een foto met photoshop, maar niet vaak, het is niet dat ik duizenden foto's moet gaan bewerken. Ik denk wel dat er nog een 2de data schijf bij mag, maar ik zou die dan achteraf bijkopen (ik had dit misschien beter vermeld). Eventueel mag je een 2 TB schijf voorstellen, het budget mag dan ook iets hoger liggen.

 

Goede opmerking ivm punt 12. Ik zou deze inderdaad onder de bureau plaatsen dus het zou wel interessant zijn als hij niet te veel plaats inneemt, hoewel ik vrij veel plaats heb onder de bureau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke games zou je zoals willen proberen? Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen de sims of titanfall/battlefield4/gtaV

 

 

Het word voor dit budget overigens erg lastig om er ook nog een i5 bijgepropt te krijgen (als er een videokaart inmoet)

 

 

Even grof gezegd, als ik aan alle wensen moet voldoen zou ik dit voorstellen Linkt naar Azerty

Echter kom ik dan op €700 uit. Dit is natuurlijk grotendeels te wijten aan de processor en de videokaart.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Yannick,

 

Met 250 GB heb ik voorlopig genoeg. Ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer een cd of dvd in mijn huidige PC heb gestoken, dus die heb ik ook niet nodig.

 

Bedankt voor de samenstelling, dit is ongeveer waar ik naar op zoek was, maar dan voor 600 euro ;).

Ik vermoed dat je met deze grafische kaart alle bovenvermoemde spellen kan spelen?

Is Club 3D een betrouwbaar merk? Ik ken dit merk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Club3d is zeker een betrouwbaar merk, het word al hele lang verkocht op de nederlandse markt en doet gewoon mee met de andere bekende merken zoals Asus., MSI, Gigabyte en noem ze maar op.

 

Met dit kaartje kan je zeker de nieuwste games spelen, alleen niet op maximale settings, maar je kan ze zeker prima spelen!

Je kan wel een goedkopere videokaart kiezen, maar dan ben je een paar tientjes goedkoper uit, maar direct een sprong achteruit in prestaties.

 

ALs je games zoals battlefield wilt gaan spelen dan zou ik niet lager gaan dan deze kaart om nog een beetje balans te houden tussen een goede framerate en grafische pracht en praal.

 

Mocht je een HDD toe willen gaan voegen, ik geloof dat 3TB momenteel de sweetspot is als het neerkomt op prijs per GB. Welicht iets om mee te nemen in je overweging in de toekomst!

Er komen momenteel veel grote capaciteit hardeschijven uit (6/8TB), houd dit een beetje in de gaten, dat betekent namelijk dat 2 en 3TB binnenkort weer iets goedkoper gaan worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.