Ga naar inhoud

Kan WinXP niet heractiveren of upgraden na hardware upgrade.


tjakka5

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb reeds een PC van mijn vriend geupgrade. Uiteindelijk alles eruit gegooid en alleen de HDD behouden.

Nu stond er op deze HDD een installatatie van Windows XP, die ik blijkbaar dus moet heractiveren.

 

Jammer genoeg was dat niet zo gemakkelijk als het leek.

We kregen 2 opties, verbinden met het internet, of de helpdesk bellen.

Gezien Winxp niet meer ondersteund wordt leek de helpdesk mij geen optie, en het lukte niet om een internet verbinding werkend te maken.

 

Ook hebben we geprobeerd om in de Registry te komen, maar ook dit luktte niet. Windows sluitte de vensters meteen weer.

 

 

Onze laatste hoop was dus om Windows 7 erop te zetten. ISO gedownload, gebrand, maar de PC leek het niet te zien als iets waar hij van kon booten.

 

Op dit punt weten we niet meer wat we moeten doen. We willen graag de PC werkend maken, maar weten niet hoe.

Enige hoop zou erg welkom zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb reeds een PC van mijn vriend geupgrade. Uiteindelijk alles eruit gegooid en alleen de HDD behouden.

Nu stond er op deze HDD een installatatie van Windows XP, die ik blijkbaar dus moet heractiveren.

Even tussen haakjes:

Begrijp ik je goed: je vriend had een PC die je eigenlijk gestript hebt door er alles (behalve de HD) te vervangen en dan wil je die terug gaan opstarten?

Tja, zo iets gaat sinds XP niet meer: bij de installatie van XP ging Windows de voornaamste kenmerken van je systeem ergens opslaan en bij elke boot wordt met die met de actuele kenmerken vergeleken.

Nu vindt hij dus bij jou een ander ('k zeg maar) mobo, een andere processor, een andere ... en dan gaat hij sputteren en zeggen: ja, dit kan niet. - en hij vertikt het van op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Met alle respect hoor, maar het gaat hier waarschijnlijk om een oud bakske dat je op de HDD na helemaal gewijzigd (vernieuwd?) hebt.

Daar wil je dan vreemd genoeg een niet meer ondersteund besturingssysteem als Windows XP op handhaven.

Persoonlijk vind ik dit niet zo een goede beslissing. Verre van zelfs.

Ik vrees dat je investeringen niet gaan renderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eveneens met alle respect, MAAR dit topic dateert van 13/01: er werden diezelfde dag nog twee antwoorden gepost waarop geen enkele reactie meer kwam ...

 

De topicstarter was laatst actief op 14 Jan 2015 10:33 en postte helaas niets meer ... ik zie dan ook niet meteen een reden om dit topic nog op te rakelen ? ... jij wel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.