Ga naar inhoud

Desktop (of Laptop) voor Sims 4


Leon_Art

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik weet zelf niet zo heel veel van computers, en mijn vriendin zo mogelijk nog minder. Elke hulp is welkom.

 

Een tijd geleden is de laptop van mijn vriendin kapot gegaan en nu wil ze graag een nieuwe (of 2de hands, als het maar goed werkt) desktop of laptop om de Sims 4 er op te kunnen spelen. Ze wil graag dat deze (en de mogelijke uitbreidingen etc.) er erg fijn op kunnen lopen (dat ie niet snel vast loop, snel laad en dat het er mooi uit ziet). Daarnaast wil ze alleen wat tekst verwerken, films kijken/downloaden, enzo. Voor de rest heeft ze niet echt andere wensen. Ze heeft gezecht dat ze graag aan de ideale systeemeisen wil voldoen, die zijn hier te vinden: http://www.systemrequirementslab.com/cyri?gameName=the-sims-4&itemId=12305&p=r

 

Ik had gehoord dat het zelf samenstellen van computers veel goedkoper kan zijn. Dus ik vroeg me af of mensen hier een idee hadden wat dit uiteindelijk zou kunnen gaan kosten en waar we dit zouden kunnen kopen. Ik had zelf deze site (http://pc-samenstellen.nl/goedkope-starters-computer) al wel gevonden, maar... welk type ik moet selecteren en welke andere dingen daar het 'bijhoren' weet ik niet. Ik denk dat een desktop voor haar het fijnst zou kunnen zijn. Ze zou wel graag een laptop willen omdat ze die kan meenemen, maar ze wil dan geen zware en ze heeft redelijk slechte ogen dus een groot scherm zou ze ook héél fijn vinden.

 

Alvast bedankt voor welke hulp dan ook.

 

P.s. Ik zie nu pas dat dit een .be-site is, wij wonen in midden Nederland vlakbij de Duitse grens, ik neem aan dat dit het niet heel erg lastig maakt.

aangepast door Leon_Art
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel probleem, je bent niet de enige dyslect op de wereld!

Ik ga eens kijken voor je, de sims is gekukkig nier zo'n heel veeleisend spel.

Welke schermresolutie zou de laptop moeten zijn, en wat is het budget? (Moet er bij de vaste pc ook nog een scherm toetsenbord en muis bij?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Yannick,

 

je bent geweldig; heel fijn dat je wilt helpen.

 

Een vaste pc heeft nu de voorkeur. Ze wil het liefst niet meer uitgeven dan €500, maar als de pc duurder is maar daardoor wel dingen als De Sims 4 heel goed kan laten draaien dan is dat belangrijker. Een echt vastomlijnd budget is er niet.

 

Ik weet niet precies wat schermresolutie moet zijn (aantal pixels/cm2 of het aantal inch dat de diagonaal van het scherm is), maar ze wil wel graag een erg groot scherm: zo'n 80 cm breed en 50 cm hoog. Bij een vaste pc moet er inderdaag sowieso nog een scherm; toetsenbord; en muis bij; een cd-rom reader ook, maar een cd-rom writer hoeft niet; we hebben nog twee boxen van een radio, hopelijk passen die er ook bij.

 

Bedankt Yannick!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Leon,

 

Is die 500 euro inclusief scherm toetsenbord en andere benodigdheden?

Is 80*50 cm niet een beetje erg groot als pc scherm? (ter vergelijking, een 24" scherm is ongeveer 50*35 cm)

 

Welk OS zou je er op willen? (windows 7, 8?) (ik raad persoonlijk nogsteeds 7 aan, maar dat is erg smaakafhankelijk, het voordeel van windows 8.1 is, is dat je waarschijnlijk dalijk gratis of heel erg goedkoop kan upgraden naar de nieuwe windows versie, dus dat is een afweging die je zou moeten maken).

 

Als iets een stekkertje zoals heironder staat heeft dan kan je hem op de pc aansluiten.

Audio-TRS-Mini-Plug.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Yannick,

 

ja, in principe was dat wel een beetje de hoop. Maar we hebben totaal geen idee of dat een realistisch verzoek is. (Klopt het trouwens dat laptops duurder zijn dan vaste PCs als ze in de praktijk even goed zijn. In termen van: systeemeisen, levensduur, etc.?)

 

Ze zegt dat ze er eigenlijk voor moet zitten om het goed te kunnen ervaren wat ze wil. (Ik heb zelf een scherm van 43 cm diameter, en als ze daarop aan het lezen is heeft ze vaak minimaal 150%-175% ingezoomt.) Maar 24" zou ook wel kunnen denk ik.

 

Ze heeft zelf de voorkeur voor Windows 7, die kent ze al, 8 nog niet. Ik zou ook niet weten wat er beter aan is.

 

De boxen moeten op deze manier worden verbonden?

  http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/32251819639_1/New-4-Way-AMP-font-b-Stereo-b-font-font-b-Speaker-b-font-Terminal-Plate.jpg

  http://pad2.whstatic.com/images/thumb/d/d6/Extend-Speaker-Wires-Step-2.jpg/670px-Extend-Speaker-Wires-Step-2.jpg

 

Maar die zijn toch vrij makkelijk in zo'n dingetje te solderen/schroeven?

  https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWgH2t-t6bwg0cIv7jmlMTR0XdKXjjYbESFB7CQG24uxdcZKUh

 

 

Qua toetsenbord heeft zo ook nog wel één voorkeur: het liefst met wat ruinte tussen de toetsen, zoals deze:

  http://www.replacementlaptopkeys.com/images/toshiba_p840_laptop_keyboard_key.jpg

 

en liever niet zoals deze:

  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/QWERTY_keyboard.jpg

 

Zijn dit lastige verzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat inzoomen heeft te maken met je resolutie, hoe hoger je resolutie (als voorbeeld op een zelfde formaat scherm) hoe kleiner de teksten.

een HD scherm op 24" of iets groter op 26" zorgt over het algemeen voor prima leesbare tekst.

 

Betreft de prijs van een laptop/pc, het is enerzijds waar, aan de andere kant niet.

Het is een lastig geval om te zeggen hoe en wat, een PC is altijd sneller omdat er nooit echt consessies gemaakt hoeven worden op warmteafgifte omdat het niet in zo'n klein kastje hoeft als een laptop. Idem voor stroom/mobiliteit.

 

Dus ja, een PC is altijd sneller. maar qua aanschafwaarde ligt het in eerste instantie niet  ver bij elkaar vandaan. Je moet bij een PC ook niet vergeten dat je er los nog een scherm en randapparatuur bij moet aanschaffen. Het voordeel daarvan is echt wel dat die daarna langer mee kunnen gaan en je een 2e keer vaak niet opnieuw hoeft aan te schaffen.

 

Persoonlijk vind ik dat een vaste PC het meeste waar voor zijn geld bied (omdat deze in eerste instantie ook sneller is gaat hij langer mee, omdat de warmte beter afgevoerd kan worden slijt alles ook minder snel, en omdat je hem natuurlijk niet meesjouwt heel de tijd heeft deze ook niet te lijden onder deze bewegingen).

 

De afbeelding die je laat zien van de speakers is niet de manier waarop ze aan een pc kunnen worden aangesloten.

Je moet dan een versterker of een receiver hebben, en die kan je weer aansluiten op de pc.

Een speakersetje voor de pc hoeft niet extreem duur te zijn, maar dit ligt natuurlijk allemaal aan je eigen wensen.

 

Als ik alles bij elkaar optel denk ik dat het budget voor een nieuwe pc met alles er op en er aan niet gehaald kan worden met €500.

Voor dit geld kan je echter wel een laptop aanschaffen die de sims aankan.

 

Het zal al met al dus een afweging moeten zijn voor jullie zelf wat jullie willen.

Meer uitgeven (denk dan aan 600 tot 800 euro, even ruw geschat) voor een pc met alles er op en er aan (muis, toetsenbord, scherm, de pc zelf, speakers, en natuurlijk een windowslicentie die 100 euro kost...)

 

Dus nog even de voor en nadelen op een rijtje

een laptop is in initiele aanschaf goedkoper

een pc is een stuk sneller dan een laptop

een pc gaat langer mee

een pc is makkelijker te upgraden in de toekomst en op die manier goedkoper sneller te maken

 

Korte termijn: laptop

Lange termijn: pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan voor u een samenstelling maken als het op de pc neerkomt.

Een laptop zou ik een Dell, HP, MSI of ASUS kunnen aanraden. Ik zal hier ook voor kijken welke voldoent aan de wensen en eisen.

 

Ik heb een snelle samenstelling gemaakt voor een pc, als u hem wilt laten assembleren door dit bedrijf kost dit €50 extra

Ik heb verder geen andere hardeschijf gekozen, maar een 120gb ssd, een ssd is razendsnel, maar helaas zijn ze niet zo groot (ze zijn er wel, maar dit is erg prijzig).

 

Als u meer opslagruimte nodig heeft laat dit dan weten, en geef een inschatting hoeveel ruimte er nodig is.

 

Deze samenstelling heeft alles wat nodig is, een toetsenbord en muis en scherm.

Alleen een speakersetje mist, maar dat is nogal afhankelijk van wat jullie willen.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.