Ga naar inhoud

Pc build


Turbo

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen !

Een vriend van me zou graag een nieuwe game PC kopen. (onderdelen apart)

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
-900 euro
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
-Gaming
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
-Cod , GTA , andere spelletjes...
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
-Misschien graag de gelegenheid voor upgraden in de toekomst


3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
-Nee.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
-Wel een besturingsysteem maar hoeft niet worden geinstalleerd.

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar kleine vraagjes nog!

Is er een voorkeur voor een besturingsysteem? (windows7/windows8.1/iets anders?)

Is er nog een gewone hardeschijf nodig? Anders zou ik een 250gb ssd adviseren zodat alles lekker snel opstart. Ik weet niet of dit genoeg is? (gta en cod nemen nogal wat ruimte in beslag).

 

Als ik dit weet kan ik de samenstelling gaan maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd een zo gebalanceerd mogelijk systeem te maken met in acht name van alle dingen die met dit systeem gedaan gaan worden

 

Link

 

Er zit een 256GB ssd in voor alle programma's en games, en een 2TB hardeschijf voor data. Voor 25 euro meer kan een 3Tb disk worden geplaatst, dus wellicht is dat het overwegen waard.

 

Mocht dit te duur worden maar je toch echt die hardeschijf nodig hebt dan kan je kiezen om een kleinere ssd te nemen, dit kan wel erg krap worden met alle programma's en games die eerder opgenoemd zijn, dus ik denk dat je beter het budget ietsje ruimer kan maken.

 

Hdd upgrade

SSD Downgrade

 

Een snellere videokaart is eventueel ook mogelijk, maar dit word heel snel heel veel duurder.

Video upgrade

 

Als er een dvd speler nodig is om windows te installeren (het kan ook vanaf een usb stick als je die zelf maakt) dan vind je die hier

DVD brander

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker!

Ik heb de link overigens iets aangepast, ik zag dat ik de behuizing was vergeten!

 

Dit moederbord is recent, je kan er in de toekomst zeker nog even mee vooruit en kan de nieuwste dingen aan, snelle pci-e bus, meer geheugen, en nog veel meer!

Ook de voeding kan nog zwaardere videokaarten aan, dus ook dit is mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.