Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb hulp nodig.

Mijn pc valt geregeld uit met blauw scherm. Sinds een week kan ik zelfs niet meer opstarten- er komt een blauw scherm met foutcodes 0x000008E of 0x00000124 en soms ook andere, maar het scherm blijft niet lang genoeg zichtbaar om te lezen. Bij de hard disk test kreeg ik de melding MOBVUM-5597G4-QFPG3G en daarstraks ook MOBVUM-5597GE-QFPG3G-61BRO3.

Momenteel valt hij net na het inloggen uit, dus ik geef mijn gebruikerswachtwoord in en enkele seconden later komt het blauwe scherm en start hij telkens opnieuw op. Vroeger viel hij op verschillende momenten uit, soms startte hij niet op, soms was het na een  halfuur, soms geen problemen gedurende enkele dagen. De laatste week is het eigenaardige dat hij niet opstart in gewone modus, maar soms wel in veilige modus. Ik heb enkele keren SFC/SCANNOW kunnen doen in veilige modus, en dan viel hij niet uit. De eerste keer zijn er zo reparaties uitgevoerd en werkte mijn netwerkverbinding weer. Terugzetten naar herstelpunt kon niet, ik kreeg de melding "Systeemherstel kon het originele exemplaar niet uitpakken vanaf het herstelpunt. Bron % SystemRoot%\registration. Doel: Complus Staging". Toen hij terug begon uit te vallen, heb ik de scannow nogmaals gedaan, maar toen viel hij op 98 % uit.

Via F2 heb ik enkele keren de tests gedaan, en dan blijft hij uren braaf draaien...

Het is dus niet zo dat hij uitvalt als ik veel van hem vraag!

Ik heb BlueScreenView uitgevoerd.

Hierbij een deel van het bluescreen rapportje.Ik heb gezien dat de laatste dateert van 2013, wat ik eigenaardig vind, vermits het nu voortdurend gebeurt. Even vermelden dat ik sinds lange tijd bij het opstarten de melding krijg dat HP Adviser nier meer werkt; ik weet niet of dit relevant is.

Dump File         : 102013-29437-01.dmp

Crash Time        : 20/10/2013 10:25:11

Bug Check String  : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Bug Check Code    : 0x0000000a

Parameter 1       : 0x00000000

Parameter 2       : 0x00000002

Parameter 3       : 0x00000001

Parameter 4       : 0x830c0fc7

Caused By Driver  : ntkrnlpa.exe

Caused By Address : ntkrnlpa.exe+40b7f

File Description  : NT Kernel & System

Crash Address     : ntkrnlpa.exe+40b7f

Stack Address 1   : ntkrnlpa.exe+7dfc7

Stack Address 2   : ntkrnlpa.exe+7dbb7

Stack Address 3   : ntkrnlpa.exe+7cb9b

Computer Name     :

Full Path         : C:\windows\Minidump\102013-29437-01.dmp

Processors Count  : 4

Major Version     : 15

Minor Version     : 7601

Dump File Size    : 143 656

Dump File Time    : 20/10/2013 10:26:40

 

Deze dump bestanden zijn echter al heel oud. Allemaal van 2012 en 2013. Ik heb ze dan op aanraden van het Microsoft-forum alle 50 gewist in de map minidump - de nieuwste dateerde immers van 2013 -, en de tool opnieuw gerund. Er zijn echter géén regels meer toegevoegd, terwijl de pc nà het wissen van de regels zeker 10 keer is gecrashed. Ik heb vanalles moeten proberen om hem zover te krijgen dat ik in de veilige modus met netwerkmogelijkheden de toon kon runnen! Noch in de map, noch in de tool ook maar enige lijn. Ik weet niet hoe die lijnen aangemaakt worden uiteraard.

Ik heb een startup test gedaan, die was OK. Ik heb een hard disk test gedaan, resultaat MOBVUM-5597GF-QFPG3G-61B903. Op een ander moment kreeg ik ook een blauw scherm met vermelding STOP 0x000000D1 (0xFFFFF82, 0x00000008, 0x00000001, 0x8F4E3FE1)

athr.sys - Address 8F4E3FE1 base at 8F422000 DateStamp 4d641951

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Kan iemand mij helpen? Ik ben wanhopig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag InHe,

 

Geef eerst eens het merk en model van je PC door.

 

 

Laat je harde schijf ook nog eens op fouten controleren met onderstaande software (indien dit lukt ?)

 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Thedarkness

 

Fijn dat je zo snel antwoordt! :D

 

Mijn pc is een HP Probook 4720s. Ik ga nu doen wat je me voorstelde, maar mag dat ook via een USB stick? Ik heb niet dadelijk een dvd bij de hand.

En via de Bios, moet ik die optie dan kiezen als ik Esc doe dadelijk na het opstarten? Ik ben niet zo'n expert hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik de cd kunnen maken, en ook de uitleg gevonden dus ik kan voorlopig verder

Vanmorgen startte de pc gewoon op zonder problemen en hij draait nu al 3 uur. Is er iets dat ik nu kan doen terwijl hij aanstaat,  om het probleem op te sporen? Ik zal later op de dag herstarten maar durf het nu niet zo goed - ik profiteer ervan dat hij goed draait!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seatools is ook beschikbaar voor windows, dus als u nogsteeds in windows zit nu dan kunt u het ook zo installeren en gebruiken

 

http://www.seagate.com/files/www-content/support-content/downloads/seatools/_shared/downloads/SeaToolsforWindowsSetup.exe

U kunt daarnaast ook de TRIAL gebruiken van HDtune om te scannen (zorg dat snelle scan uitgeschakeld staat en dat de goede schijf is geselecteerd) 

 

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Of druk rechtsbovenin op het floppy icoon om een afbeelding ervan te bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gelukt is met Seatools! Ik heb dan toch een cd kunnen maken, en de test gedaan. Er werd gemeld:"failed an important diagnostic test, possibly caused by problem sectors which are difficult to read..." en hij heeft deze fout hersteld! Sindsdien staat hij probleemloos al uren te draaien, zelfs op batterij (die gebruikte ik al lang niet meer omdat iemand me gezegd had dat de pc daardoor misschien uitviel).

Ik hoop dat de problemen nu echt opgelost zijn, maar hoe kan ik dat weten? Het is immers al voorgevallen dat ik gedurende weken probleemloos kon werken, en dan ineens begon het spelletje weer. Kan ik voor alle zekerheid nog iets anders doen om de pc zo goed mogelijk te laten werken?

PS ik profiteer van de gelegenheid om te vragen of men iets moet doen om een pc goed te laten blijven presteren - ik bedoel dan controleprogramma's, defragmenteren of zo..?

In elk geval ben ik al héél blij met dit resultaat. Dank je!

post-28621-0-69405300-1421461092_thumb.j

post-28621-0-13504800-1421461097_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Inge,

 

Heb je het bovenstaande al eens uitgevoerd, dat door door Yannick werd aanbeveeld ?

 

 

Download HD Tune en sla het bestand op.


Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Of druk rechtsbovenin op het floppy icoon om een afbeelding ervan te bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik denk het niet.

 

Als alles terug werkt naar behoren, zonder de disc, en indien je geen verdere vragen meer hebt, dan denk ik dat je dit topic mag afsluiten   ;)

 

Een topic afsluiten doe je door op de knop Modereer onderwerp te klikken en daarna op Topic afsluiten

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niet mogen zijn...

Vandaag kreeg ik bij het opstarten de melding "Kan de toepassing niet correct starten (0x0000142). Klik op OK om de toepassing te sluiten". Ik heb dus op OK geklikt,  De pc is dan uitgevallen, ik heb het systeemherstel geprobeerd maar dan krijg ik weer mijn vertrouwde blauwe scherm, met melding 0 X 00000124 (0 X 0000000, 0 X 8275801C, 0 X BE000000, 0 X 00200135). Ik heb dan Seatools terug laten lopen, en daar waren geen fouten. Dan heb ik zeker 15 keer op alle mogelijke manieren op te starten, maar het verste dat ik geraak is na het ingeven van mijn paswoord, "neen" klikken op de vraag of AVG wijzigingen mag maken. ik krijg ook de melding dat HP Advisor niet meer werkt. De startup test kon wel lopen en was OK.

Terug bij af dus. wat kan ik nog doen? de pc uit het raam smijten?  :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.