Ga naar inhoud

Computer crasht tijdens gamen


Boyka

Aanbevolen berichten

Beste,

 

telkens als ik Starcraft 2 speel blijft hij hangen, ik heb dit ook met andere spellen,

maar aventoe kan ik een dag zonder dat hij crasht en andere dagen is het 5keer per dag.

Dit is een nieuwe computer zonder hardware problemen.

 

Vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de specificaties van deze machine?

Hardwareproblemen zijn nooit uit te sluiten, ook niet als het nieuw is.

 

Als alles hangt, dan werkt ook de muis etc niet meer?

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de specificaties van deze machine?

Hardwareproblemen zijn nooit uit te sluiten, ook niet als het nieuw is.

 

Als alles hangt, dan werkt ook de muis etc niet meer?

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

http://speccy.piriform.com/results/5LiSXRPwkiSXUzBJI8Qchol

 

Maar de temperaturen kloppen hier niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het, 26 graden voor je videokaart is wel erg laag, en de temperatuur voor je cpu is dan weer aan de erg hoge kant.

Kan je in AMD Catalyst de juiste temperatuur uitlezen? En kan je met de hand eens voelen hoe warm je cpu koelblok word? (koud/lauw/warm/erg warm)

 

Als we dit kunnen vaststellen dan zou ik willen voorstellen dat we als vervolgstap OCCT en Furmark gaan gebruiken om te zien of je CPU of de GPU de boosdoener is in dit geval.

 

Welke voeding heb je, want dat kan ik helaas niet zien met speccy?

En weet je hete xacte type van je videokaart? (in speccy staat alleen r9 200 serie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik CPUID voor mijn temperaturen, deze veranderd tijdens het spelen en het niets doen, Speccy veranderd heel tijd als ik niets doe, bvb van 45° naar 80° zonder iets te doen.

CPUID zegt dat mijn CPU tussen de 30-38° is. En ben alleen op internet en Microsoft Office Word. Hij zegt ook dat mijn videokaart 28° is nu.

Mijn voeding? is dat dan de koelpasta tussen de koeler en de CPU?

ASUS VS228 (1920x1080@60Hz)

2048MBATI AMD Radeon R9 200 Series (ATI AIB)

Dit is alles dat ik eigenlijk weet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding is hetgeen waar je stroomkabel in gaat.

 

Het typenummer staat vaak op de zijkant zoals op een van de 2 afbeeldingen hieronder

record_6410009.jpg

 

IMG_5856.jpg

 

 

 

Om achter je type videokaart te komen.. eb je niet iets van een aankoopbon waar het op kan staan?

Of eventueel een merk en type als het een merkcomputer is.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.