Ga naar inhoud

cooling-fan probleem


deco1966

Aanbevolen berichten

Als ik de laptop laat aanstaan en hij in slaap-modus gaat

sluit hij zich af na een tijdje

bij het opstarten heb ik dan een zwart scherm waar staat dat ik een cooling-fan probleem heb

als ik dan op "enter" klik, start hij gewoon op en kan ik verder werken

ik merk wel dat hij warm aanvoelt aan het klavier en vooral bij de uitgang van de koeling bij het kijken van films

Kan ik hier iets zelf aan doen?

Ben wel een leek op dat gebied

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk eens een film en post, wanneer hij "op temperatuur" is, de link naar een Speccy-rapportje:

 

Download en installeer Speccy

 

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is je fankanaal verstopt met stof. Toevallig is mijn laptop (ASUS K52N) heel eenvoudig te openen en te reinigen (7 schroefjes en je kunt er zo bij), maar veel laptops moeten compleet uit elkaar (mijn zoon's ASUS K53SV bv.). Daar moet je alleen aan beginnen als je erg handig/deskundig bent, anders zou ik het aan een reparateur overlaten. Het is wel noodzakelijk dat het gebeurt.
Kijk of je op Youtube voor jouw laptop een filmpje vindt. Dan kun je gemakkelijker beslissen. Zoek bv. op ""fan" "cleaning "you type laptop"

Maar volg eerst de aanwijzingen van ASUS.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een laptop compleet foutief gebruikt (in dit geval dus als "schootdier" ...) dan is het vrij normaal dat je dergelijke temperaturen bereikt: je sluit immers (gedeeltelijk - mogelijk zelfs zo goed als volledig) de ventilatie openingen die aan de onderzijde liggen af . :(

 

Het is aangewezen dat je het stofgehalte controleert (of laat controleren), zie deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.