Ga naar inhoud

Google Chrome, Safari, IE E.T.C Vervelend langzaam


Aanbevolen berichten

Hallo Mijn pc help forum!

 

sinds een weekje ongeveer begin ik problemen te krijgen met mijn computer,

 

ik heb geen idee wat er mee aan de hand is maar ik heb de laatste tijd problemen gehad dat mijn ouders naar je weet wel sites zijn geweest (mijn vader) en op een of andere manier iets had binnen gehaald dat ons heel netwerk geïnfecteerd had waardoor ik in de route de virus eruit moest halen om weer op internet te kunnen, ik dacht eerst dat mijn pc veilig was daar deze door 2 routers extra word omgeleid via airport extreme's maar in t log bestandje zie ik nu al dat ik items mis...

 

sinds een weekje nu is mijn browser verschrikkelijk traag met name als ik facebook open freeze de pagina een minuutje voordat de tijdlijn geladen is, dit gebeurd ook met youtube en als ik facebook open heb en een half uur niet heb gekeken en dan weer dus maximaliseer dan krijg ik ook een een freezer die een minuut duurt totdat de pagina feeds geladen zijn die nieuw binnen zijn gekomen.

 

help?

 

OS: Windows 7 68X

pc type: Apple Imac 27" Begin 2014

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo JacksonPearce,
 
Welkom op PC-Helpforum! :welkom:
 
Mijn naam is Mako en ik zal je verder begeleiden bij het verwijderen van de eventuele malware op je computer.
 
Alvorens we van start gaan wil ik je graag even op volgende wijzen:

  • Voor heel wat tools zal gevraagd worden je antivirus en beveiligingssoftware uit te schakelen. Dit omdat deze de werking van een tool kunnen belemmeren. Uiteraard kan je na het uitvoeren van de tool deze opnieuw inschakelen. Alle informatie over het (tijdelijk) uitschakelen van je antivirussoftware vind je hier.
  • Hoewel je je probleem waarschijnlijk zo snel mogelijk opgelost wil zien, vragen we je vriendelijk je vraag enkel op dit forum te stellen. Wanneer je vraag op verschillende plaatsen tegelijk behandeld wordt weet geen van beide helpers wat er precies met de computer gebeurd. Op die manier kunnen er fouten gemaakt worden.
  • Blijft bij het topic tot wanneer ik zeg dat je systeem opnieuw schoon is. Het missen van symptomen wil niet altijd zeggen dat het probleem helemaal verdwenen is!
  • Ga niet zelf aan de slag met tooltjes en oplossingen die je elders op het internet gelezen hebt. Deze kunnen aanpassingen aanbrengen waar ik geen zicht op heb of permanente schade aanrichten. Voorstellen staat natuurlijk altijd vrij.
  • Dit forum draait volledig op vrijwilligers waardoor wij niet altijd 24u/24u beschikbaar zijn. Laat me dus alsjeblieft 24u de tijd alvorens dit topic een bump te geven.
  • Indien er iets niet helemaal duidelijk is in de instructies, of je hebt een vraag, aarzel niet deze te stellen vóór je de tools uitvoert.

Binnen enkele ogenblikken zal ik een nieuwe reactie plaatsen met daarin enkele vervolginstructies.
 
Tot dadelijk!
Mako
 
Nog geen nieuw bericht verschenen? Lees in de tussentijd onderstaande informatieve artikelen even rustig door:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,
 
Je maakt gebruik van verschillende IObit programma's. Op zich is daar niks mis mee, al sta ik persoonlijk nogal sceptisch tegenover alles wat IObit betreft. Is er een specifieke reden waarom je programma's als Advanced System Care, Driver Booster of Malware Fighter gebruikt?
 
Op naar de behandeling dan! :)

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    resetIEproxy;
    iedefaults;
    hostlook;
    C:\Program Files\Replex\prebuilt_plugin\SLPlugin.exe;i
    C:\Users\dannywintjens\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\c3sqde0w.default\searchplugins\trovi-search.xml;f
    C:\ProgramData\Gyazo;vs
    C:\ProgramData\1317548bdcf65ead;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\SETF11A.tmp;f
    C:\Windows\system32\SETCE7D.tmp;f
    C:\Windows\SYSWOW64\SETDFF6.tmp;f
    C:\Windows\system32\SETC429.tmp;f
    SPPD;s
    C:\Windows\system32\drivers\SPPD.sys;f
    standardsearch;
    torpigcheck;
    emptyfolders;delete
    emptyalltemp;
    drivers-services-list;
    fakechrprofiles;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

bedankt voor de genomen moeite, uw oplossing heeft het probleem verholpen!

 

ik gebruik IOBIT Programms om de pc snel en schoon te houden.. doe dit al jaren met iobit en heb tot zover ook nog geen enkele slechte ervaringen ermee gehad.

 

ik gebruik

Iobit,

Game Booster,

Advanced System Care,

Uninstaller,

Driver Booster.

 

-Jackson

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jackson,
 
Fijn te horen dat het probleem al opgelost lijkt. Er zijn echter nog wel wat extra scans die uitgevoerd dienen te worden om er zeker van te zijn dat alle schadelijke bestanden en beveiligingslekken gedicht zijn. Anders loop je de kans binnen enkele dagen hetzelfde probleem voor te hebben.
Zoals ik in mijn eerste bericht zei: "Blijft bij het topic tot wanneer ik zeg dat je systeem opnieuw schoon is. Het missen van symptomen wil niet altijd zeggen dat het probleem helemaal verdwenen is!"
 
Wat mij betreft mag je de IObit programma's zeker verder gebruiken. Wou dit gewoon even meegeven.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe 51a612a8b27e2-Zoek.png nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)

  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    autoclean;
    bdlmbomfgckonokpgphfmjcdkameejhe;chr
    kjejnahbaakdphoopjpenmcjcfalgmgf;chr
    emptyclsid;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 


 

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.

Emsisoft Emergency Kit uitvoeren

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe", wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept & Extract" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is wordt er een snelkoppeling op het bureaublad aangemaakt en zal de Emsisoft Emergency Kit vanzelf openen.
  • Klik nu op de optie "Emergency Kit Scanner" en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in het linker menu op de optie "Computer Scannen".
  • Kies vervolgens de optie "Diep", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_130711-154142.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\EEK\Run\Reports") De nummers in de bestandsnaam staan voor datum en tijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,
 
Bedankt voor de logjes! We gaan verder:

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe 51a612a8b27e2-Zoek.png nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)

  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    autoclean;
    {5F189DF5-2D05-472B-9091-84D9848AE48B};c
    {1AA60054-57D9-4F99-9A55-D0FBFBE7ECD3};c
    emptyclsid;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 


 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Indien je AdwCleaner al op je computer geïnstalleerd hebt dien je deze eerst te verwijderen en opnieuw te downloaden. Zo kan je gebruik maken van de meest recente database versie.

AdwCleaner uitvoeren

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

 

Ter indicatie: na deze scans zouden er normaal gesproken nog een tweetal volgen. Indien de resultaten allemaal wenselijk zijn kunnen we je computer dan wel schoon besluiten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.