Ga naar inhoud

2de videokaart bijplaatsen of een nieuw? (gainward gtx570 (GS en gewoon))


jens

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over de videokaart, mits ik er niet veel over weet plaats ik dit even hierop.

Ik heb namelijk een Gainward GTX570, ik keek eens op het internet en kwam ik er eentje tegen een golden sample(2dehands).

Nu vroeg ik me af je hebt er drie types in van gainward: de gewone, de golden sample en de goes like hell. 

Als ik een 2de zou bijsteken moet deze dan van dezelfde type zijn dus een van de vorige 3?

of mag dit ook een van de andere 3 types zijn?

(de gene die ik heb is de gewone en die van op internet is een golden sample vandaar deze vraag).

 

en wat ik mij dan ook weer afvroeg of het veel nut heeft om een 2de videokaart bij te steken of koop ik beter gewoon een nieuwe?

Het zou de bedoeling zijn dat gta V toch redelijk soepel loopt, nu heb ik battlefield 4 deze loopt bijna alles op ultra maar gta 4 op mijn pc moet ik wel wat minderen aangezien ik maar een geheugen heb van 1280MB.

 

wel is het zo dat die 2dehands mij 80 euro zou kosten en een nieuwe waarschijnlijk rond de 300.

en hoe gaat het juist tewerk als ik een 2de kaart zou bijplaatsen kan ik deze laten samen werken of werken deze dan elk appart? en hoe zit het dan met de voeding voor deze 2?

 

mijn moederbord is een: asus 1155 P8Z77-V LX voeding: Cool Master GX 650W. 

Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jens,

 

Een tweede GTX570 bijsteken lijkt mij eigenlijk niet zo'n goed idee... Je kan dit natuurlijk wel doen en je kan wel degelijk de krachten van beide videokaarten dubbelen tot één geheel, vermits je moederbord de functie SLI ondersteunt en dus ook een tweede PCI slot bezit EN deze videokaarten dezelfde frequentie en hoeveelheid rekenkernen bezitten, m.a.w. als ze identiek zijn, des te beter.

 

Maar ik zou je dit eigenlijk willen afraden omwille van het volgende;

 

 

 

Het zou de bedoeling zijn dat gta V toch redelijk soepel loopt, nu heb ik battlefield 4 deze loopt bijna alles op ultra maar gta 4 op mijn pc moet ik wel wat minderen aangezien ik maar een geheugen heb van 1280MB.

 

Ik vind het zelfs best raar dat je erin slaagt om BF 4 smooth te laten lopen met deze videokaart op een resolutie zoals ultra. Mocht je van plan zijn om de recentere games te blijven spelen, raad ik je zoiezo aan om een nieuwe en modernere videokaart aan te schaffen die nog beter, meer en sneller vermogen kan leveren, zoals deze videokaart bijvoorbeeld... Natuurlijk hangt daar wel een prijskaartje aan vast, maar je zit tenminste wel weer voor een aantal jaartjes goed met deze GPU.

 

Mocht je het echt niet zien zitten om een nieuwe videokaart aan te schaffen, laat het ons dan zeker weten en dan kunnen we verder onderzoeken of het bijplaatsen van een tweede GTX 570 haal- en doenbaar is. 

 

PS: over de voeding zou ik me ook zeker verder geen zorgen meer maken, die zou ruim voldoende moeten zijn.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de vraag van TheDarkness wat uit te breiden. Op welke resolutie game je? (als je dit niet weet mag je ook het merk en type van je monitor opgeven, dit staat meestal ergens op de randen vermeld).

 

Het lijkt ook mij wellicht een beter idee om een heel andere videokaart te kiezen in plaats van een 2e kaart bij te zetten, het extra vermogen, warmte en andere wat je hiervan krijgt weegt wellicht niet op tegen het simpel vervangen van de kaart voor een nieuw sneller exemplaar. (en dan hebben we het nog niet gehad over eventuele schalingprobleem bij SLI).

 

 

Om voor ons ook een beter inzicht te krijgen in wat er verder in je pc zit willen we vragen om het volgende uit te voeren.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ja ik betwijfelde het ook wel een beetje of dat die 2de wel een goeie keuze zou zijn, omdat ja het blijft verouderd en de technologie staat ook niet stil en verbeterd enkel maar, vandaar dat ik het toch nog even op dit forum plaatste :)

Hier de link met de specs zoals gevraagd: http://speccy.piriform.com/results/nRbTNBmuXpvaizGMwElyxPh

Ik wil jullie alvast bedanken voor de snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Jens

 

Je kon het inderdaad in ieder geval proberen hé.  ;)

 

Omtrent de andere hardware in je PC: met de i5 3550 zal je voorlopig wel nog even goed blijven. Tenslotte is dit (nog) een snelle processor met een freq van 3.3 Ghz en heeft ook 4 cores. 8GB RAM (DDR3) lijkt mij ook nog ruim goed.

 

Mocht ik van jou zijn; investeren in een andere PC (binnen 'zoveel' jaren) zou ik niet doen. Je kan op langere termijn, als je dat wenst, nog een ander moederbord en processor (laten) plaatsen en eventueel ook nog een RAM geheugen met een hogere frequentie. 

 

Voorlopig vind ik het al een goede oplossing om een nieuwe videokaart van Nvidia van de GTX 700 series te plaatsen.

 

Heb je een bepaald budget voor een videokaart ?

 

We wachten ook zeker nog eens het antwoord af van de expert Yannick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, voor het budget denk ik zo max rond een 300 euro, want ik zou dan misschien ook nog een ander scherm willen kopen maar dat weet ik nog niet zeker.

en zijn er bepaalde videokaarten die er wat boven uitspringen die je zou aanraden?

 

of wacht ik beter nog even tot  eind maart tot dat gta 5 uitkomt, want ten slotte battlefield speelt hij nu toch nog soepel, dus het is niet dringend dat het vervangen moet worden, het zou enkel zijn voor dan recetere games zoals gta 5 de eerst ervan zal zijn.

 

ben er zelf nog niet zo heel goed aan uit hoe ik het zou doen, maar 1 ding staat vast het zal een nieuwe videokaart worden, en geen 2de bijsteken.

En zoals je zij denk ik inderdaad ook niet dat een nieuwe pc nodig zal zijn, maar dat het steeds upgreaden zal worden :)

aangepast door jens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou wellicht kunnen wachten op GTA5, dit heeft een groot voordeel en een groot nadeel.

 

Voordeel: zeer binnenkort komen zowel amd en nvidia uit met hun nieuwe line-up aan videokaarten wat betekent dat de huidige generatie goedkoper word! (meer bang for buck dus).

 

Nadeel: De dollarkoers stijgt momenteel best wel, wat betekent dat de hardware over het algemeen duurder gaat worden. (al denk ik wel dat het voordeel van hierboven veel zwaarder weegt dan dit nadeel en je uiteindelijk besparing groter is als je eventjes wacht).

 

Verder ben ik het helemaal eens met TheDarkness, je hebt nog een primma processor en voldoende werkgeheugen, en je hebt ook een ssd dus dat zal ook allemaal lekker vlot gaan.

 

Je monitor is geen hoogvlieger, maar toch een nette 1080p full hd scherm. Lijkt mij persoonlijk niet echt cruciaal om te upgraden op korte termijn? Of kijkt het scherm niet fijn, dat zou ook kunnen natuurlijk!

 

Mijn advies, (zeker als je toch op gta5 zi te wachten), wacht ook even tot amd en nvidia beide hun nieuwe line-up gepresenteerd hebben in maart, dat gaat gegarandeerd voor een kleine oorloge zorgen met betrekking tot prijzen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bertreft het scherm is inderdaad niet cruciaal (en het heeft ook nog een goed beeld)vandaar dat ik het ook nog niet zeker weet, maar het zou gewoon zijn dat ik mijn (huidige 1080p scherm) dan als 2de zou gebruiken en het nieuw als hoofdscherm, want nu zit ik nog met zo een klein 2de schermpje met maar een resolutie van 1280 x 1024.

 

Maar dan denk ik dat ik best zal wachten tot maart/april ongeveer en zal dan nog eens rond kijken wat zowat de prijs/kwaliteit videokaarten zijn op dat moment.

Waarschijnlijk zal ik jullie dan nog eens te hulp roepen voor advies voor een goede videokaart, ik heb er wel wat verstand van maar ik hoor graag nog eens de anderen hun mening omdat er dan misschien iets beter uit de bus kan komen dan degene die ik op het oog heb :)

 

Toch alvast bedankt voor jullie tijd en jullie raad  :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik weet het, juist daarom dat ik enkel de videokaart zal moeten vervangen of het zal echt op het minimum moeten staan maar dan is er geen fun aan.

Maar zou ik dan niet beter kijken naar een videokaart met 4Gb geheugen? zodat ik voor effen al safe zit? zoals die van Asus GTX 770-DC2OC-4GD5? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.