Ga naar inhoud

Nieuwe PC BSOD Freeze en Random reboot.


Osiris

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 

Zoals de titel omschrijft heb ik al een 2 jaartjes dit probleem,

Mijn computer is een custom PC, gebouwd door een PC shop.

Helaas sinds die klaar was zat ik al met deze problemen, ik krijg BSOD's freezes of hij herstart vanzelf.

Ik heb hem direct terug naar de winkel gebracht en mijn probleem gemeld.

Die vonden helaas geen problemen en zeiden dat er niks mis mee was.

 

Daarna heb ik hem in nog een paar andere shops binnen gebracht maar die vonden helaas ook geen problemen.

 

Ik heb zelf alle randapparatuur eraf gehaald en dat haalde niks uit dus was het dit niet.

Daarna heb ik gekeken of alles uptodate was. En dat was ook zo BIOS, Drivers, Windows en grafische kaart. Alles is up-to-date.

Dan heb ik Memtest86 geprobeerd, En dit is een raar verhaal.

 

De eerste keer toen ik die draaide haf hij al snel veel errors, dus haalde ik er 1 van de 2 8GB ram sticks eruit en probeerde nog eens en toen waren er geen errors. Dus ik dacht oh het is een ramstick die beschadigd is het minste van mijn zorgen. 1 dah later had ik weer de zelfde problemen. Ik deed de test nog eens en dan kreeg ik weer veel errors van Memtest. Daarna heb ik beide ramsticks in de andere 2 slots geplaatst en weer een test gedaan die negatief was. na een dag weer het zelfde crashes deed weer memtest en had weer veel errors dus heb ik een vriend gevraagd of ik mijn sticks met de zijne mocht wisselen en dat was geen probleem.

 

Ik heb mijn ramsticks in zijn pc gestoken en de test gedaan. Geen errors.

Ik heb zijn sticks in mijn pc gestoken en de test gedaan en weer geen errors.

(De ramsticks heb ik sinds gisteren in mijn pc gestoken en nog geen BSOD ofzo maar wel freezes gehad)

 

Ik vond het raar dat mijn errors op mijn pc zo maar opduikten na ik een crash had dus zocht ik programma's om mijn mobo te testen en ik heb er 2 verschillende gedaan en had geen enkele error ermee.

De tests vind je hier onder:

Hot CPU Tester

Intel® Processor Diagnostic Tool

 

Dus kom ik met de vraag, heeft iemand op dit forum een idee wat er mis is met mijn pc.

Mijn specs van mijn pc vind je beneden in een afbeelding de ram sticks die je daar op vind zijn die van een vriend van mij..

Bedankt om tijd vrij te maken voor dit extreem raar geval.

 

YBglyes.png

 

Dump files vind je in bijlage.

 

 

 

dump.7z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dankuwel om in dir nare probleem naar een oplossing tz zoeken ik laat je op voorhand weten het zal niet gemakkelijk worden!

Vannavond zal ik speccy downloaden en jou die link bezorgen.

BlueScreenView heb ik al en de dump files staan in bijlage van dit artikel.

Ik zorg ook voor een resultaat van die mobo test vanavond.

Wat is jou gedacht van het verhaal met mijn ramsticks als ik vragen mag.

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, excuses ik had de dumpfiles over het hoofd gezien (op mij mobiel was dat niet goed te zien!).

Ik wacht nog even af op je speccy linkje, ik zal er waarschijnlijk wel pas morgen mee aan de slag kunnen gaan dan, afhankelijk van hoe laat u post.

 

Het ramstick verhaal is maar apart, gezien ze in een andere pc wel prima werken (daar ook memtest gedaan?) dat er eerder een probleem zit in je geheugencontroller in je cpu (al is die kans extreem klein), of dat je mobo stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb de memtest ook op de andere pc uitgevoert, en die had er geen problemen mee.

mijn ondervinding van de ramsticks in mijn pc waren wel als ik die verplaatste in andere slots of 1tje verwijderde en dan een test deed was hij in orde het was maar als ik een BSOD kreeg en daarna een test deed dat ik foutmeldingen kreeg.

De tests die ik uitvoerde op het mobo denk je dat die tests goed/betrouwbaar zijn? Of zou er een mogelijkheid zijn dat die iets over het hoofd zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me, om een of andere reden is jouw reactie tussen de mazen doorgeglipt!

 

De test lijkt er inderdaad goed uit te zien betreft de CPU.

 

Wat we kunnen doen, om toch het geheugen uit te sluiten. Draai met 1 geheugenmodule. Als hij vastloopt steek je die module in een ander slotje in je moederbord. Loopt hij dan weer vast dan herhaal je dit proces met je andere geheugen module.

 

Afhankelijk van de resultaten daarvan kunnen we verder kijken.

 

 

Ik denk ook dat het verstandig is om het volgende eerst uit te voeren: (gezien de meeste bsod's gekoppeld zijn aan windows bestanden)

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

 

Vervolgstappen kunnen zijn: Windows 7 herinstalleren en daarna de geheugentests opnieuw uitvoeren.

Een ander moederbord aanschaffen, want dat lijkt mij dan nog de enige plaats waar het probleem in kan zitten (zeker gezien jouw geheugenmodules nog wel in iemands anders pc werken).

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.