Ga naar inhoud

Aansluiten TV op PC


VDT

Aanbevolen berichten

Ik heb op een slaapkamer een Toshiba tv zonder netwerkaansluiting (32L2433).

Wat ik zou willen is dat deze tv opgenomen wordt in mijn pc-netwerk zodat ik films, series ed kan afspelen.

Deze tv ondersteunt full hd en de verbinding moet dus snel en betrouwbaar zijn. Er is een netwerkkabel in de kamer aanwezig.

Wat is nu de beste methode om dit te realiseren?

Ik dacht zelf aan de volgende manieren: Chromecast, (maar volgens mij gaat dit alleen maar tot 720P), mediaplayer, Android stick en, omdat de tv wel een usb aansluiting heeft, een usb naar rj45 stick.

Ik zou bij de laatste manier alleen niet weten hoe ik dan de pc zou kunnen "bedienen".

Wat is dus de beste manier, of is er nog een betere?

De verbinding moet zo goed zijn dat ook mp4 bestanden van bv 15gb vloeiend af te spelen moeten zijn, dus alle wifi oplossingen vallen dan al af!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb op een slaapkamer een Toshiba tv zonder netwerkaansluiting (32L2433).

 

Dan kan u de TV niet aansluiten op jouw netwerk, ook niet via de USB aansluiting.

 

 

omdat de tv wel een usb aansluiting heeft, een usb naar rj45 stick.

 

Ook dit gaat niet werken omdat dit USB kanaal alleen maar kan gebruikt worden om foto's, video's of muziek die op USB stick staan kunnen bekeken of beluisterd worden.

 

De enige wel werkende oplossing is dat u een laptop of kleine desktop naast de TV aansluit via de HDMI aansluiting van de TV (u hebt er twee HDMI aansluitingen).

U kan dan de resolutie voor beeldweergave aanpassen tot 1920 x1080

 

Technische gegevens van uw TV:

 

USB: Foto (USB): JPEG base / Progressive JPEG, PNG non-interlaced / interlace PNG, BMP

Audio (USB): MPEG1 layer 3 MP3, M4A / AAC, LPCM, WAV,

Video (USB): DAT / mpg / mpeg ts / TRP / tp / m2ts, vob, mp4, mkv, divx / avi, Motion JPEG, m4v, flv 

 

Aansluitingen: HDMI® (achter): 1

HDMI-aansluitingen (Side): 1

MHL

2160p, 1080p, 1080i, 720p, 720i, 576p, 576i, 480p, 480i

24Hz (24p): Ja (HDMI 1080p)

Component Video

Adapter Componenten 3.5mm

Composiet Video

Composiet 3.5mm Adapter

Scart: 1 (FULL RGB)

Analoge audio-uitgang (cinch) | Audio (mini-jack): Nee (via Side AV)

PC-ingang

USB-poorten: 1

Audio digitale uitgang: Ja (Coax)

Hoofdtelefoonuitgang

aangepast door Hensyr
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hensyr: laptop zou idd kunnen, ware het niet dat die geen hdmi aansluiting heeft. Nu zijn er wel converters van usb naar hdmi zag ik maar dan is de oplossing van clarkie denk ik toch makkelijker en beter.

@plx: ik heb idd boven een digibox. Wat zou ik daar mee kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@plx: ik heb de link gevolgd maar het lijkt erop dat dit niet gaat lukken. ik krijg op de tv boven de melding dat er geen dlna apparaten zijn gevonden.

 

Hieronder heb ik een schema toegevoegd met in blauw de huidige situatie en in rood de situatie zoals ik die graag zou realiseren, omdat ik eigenlijk toch van die powerline apparaatjes af  wil..

Gaat dit zo lukken? Ik heb nl nog niet alle hardware en voordat ik het aanschaf wil ik graag zekerheid.

Wat ik al wel geprobeerd heb is beneden de digicorder op de switch aangesloten en toen veranderde het ip-adres van de 10-reeks naar de 192 reeks.

Dat zal wel niet de bedoeling zijn?!

 

 

netwerk_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indrukwekkend schema en netjes amai!

Ik neem aan dat rode lijnen UTP (LAN) bekabeling is? Wat zijn de blauwe?

->van SVG6540E naar switch rechts moet een rode lijn zijn? Jammer dat je switchenniet genummerd zijn.

->Dat geldt ook voor de digicoder

 

Een powerline is netwerk via het elektriciteitsnetwerk hé dus ik snap niet hoe bv digibox via LAN 'en' Powerline is verbonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.