Ga naar inhoud

Na windows 7 installeren geen wifi ontvangst op laptop.


Sjraa

Aanbevolen berichten

Op de laptop van Fujitsu siemens Amilo li 1818 zat eerst windows vista, dit heb ik verwijdert om windows 7 te gebruiken.

Vista vond ik een slechte versie die niet prettig werkte. Sindsdien ik windows 7 heb werkt het draadloos moduul

van wifi niet mee, er zit een aparte schakelaar op en als ik die aanzet licht er wel een groen ledje op.

Maar krijg geen wifi scherm te zien. Deze laptop gebruik ik voor verenigings doeleinden. Tot nu toe moest ik via een netwerkkabel werken om nieuwe software te downloaden. Graag een oplossing hiervoor. b.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat je wifi-adapter hier als onbekend apparaat staat vermeld.

 

Download en installeer Speccy: https://www.piriform.com/speccy/download/standard

 

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
 

 

met speccy ga je na welke wifi adapter in je pc zit.

vervolgens naar http://support.ts.fujitsu.com/content/QuicksearchResult.asp?lng=NL&q=amilio+li+1818&btnG.x=11&btnG.y=16 en zoek daar de driver voor jouw netwerkadapter.

 

of je installatie sp1 kan je lezen in start-configuratiescherm-systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb het programma  Speccy  uitgevoerd, en zie bij netwerk dat wifi niet is ingeschakeld.

Ik voeg een tekst-bestand bij misschien kan u hier uithalen welke driver software er geinstallerd moet worden.

B.v.d.

 

JANSSEN-PC.txt

 

 

aangepast door kweezie wabbit
Installatiecode verwijderd uit bijlage.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Klik met rechts op de eerste waarde en kies dan voor kopieren.

Daarna kan je de waarde plakken in je bericht.

Zo voorkom je tikfouten.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De driver link heb ik uitgepakt, moest hierna wel nog eens alles uitpakken doen.

Ik zie dat Fujitsu siemens computers  wlan 802.11b/g  (SiS163u ) is geinstalleerd.

Hij ziet mijn modem sitecom 341. deze heeft radiotype 802.11n met WPA2-psk

Heb verschillende malen geprobeerd connectie te maken en opnieuw opgestart

maar geeft melding kan geen verbinding maken....dus hij mist nog iets???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.