Ga naar inhoud

Weigert te verbinden met wifi


Faziri

Aanbevolen berichten

Heyho

 

Ik heb een Lenovo Thinkpad E531, Windows 8.1 x64. De wifi kaart is een Intel Centrino N-2230 (bah, Intel)

 

Een paar maanden geleden begon dit ding zich vreemd te gedragen op school: hij verloor op sommige dagen spontaan de verbinding en kon dan de rest van de dag niet opnieuw verbinden met het schoolnetwerk, zelfs niet na een volledige cold boot (disablen, alle stroom eraf en alle knoppen induwen om condensators te ontladen*, terug enablen). In de netwerklijst worden nog altijd netwerken getoond en de lijst wordt constant bijgewerkt, Windows negeert gewoonweg het feit dat ik op de Connect knop klik. Lubuntu op dezelfde laptop kan 100% van de keren probleemloos verbinden. Zodra ik thuis kwam, kon ik met ons thuisnetwerk moeiteloos verbinden.

 

Een paar weken geleden was het uitgebreid van het schoolnetwerk naar alle netwerken behalve thuis en school: bij familie, vrienden, publieke hotspots, etc, ik kon met niks nog verbinden behalve thuis en op school.

 

Vandaag houdt Windows het helemaal voor bekeken en kan ik zelfs thuis niet meer verbinden. Het enige dat nog werkt is een ethernet kabel (en dat heeft ook veel pogingen en tijd gekost). Lubuntu kan nog altijd perfect overal verbinden, de netwerklijst in Windows toont nog altijd alle netwerken, Windows weigert gewoon te reageren op mijn commando.

 

Ik heb de driver al geupdate naar de nieuwste versie (17.13.11, https://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&FamilyId=1783&ProductID=3507&ProdId=3507), ik heb hem al geprobeerd te downgraden naar een versie van een jaar geleden, ik heb hem al verwijderd en elke driver die Windows aanbiedt geprobeerd (http://puu.sh/eY4kL/4e5de6e4c7.png), het resultaat verandert nooit.

 

Help, iemand, aub? :( Ik ben normaal zelf techneut van dienst maar dit geval is nog vreemder dan sommige bugs die ik tegenkom tijdens multithreaded programmeren.

 

*Ja, dit werkt echt, zelfs gisteren nog bij een vriend van mij die hetzelfde probleem had en het niet opgelost kreeg met alleen maar disablen en unpoweren, het indrukken van alle knoppen was echt nodig bij hem

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag faziri,

 

Ik heb je topic verplaatst naar Internet & Netwerk, zo wordt je sneller geholpen door de experts ter zake.

 

Ben zeker NIET een van die experts maar ik zat zo te denken is malware misschien iets dat voor problemen zorgt?

Voer onderstaande uit, de malware experts analyseren het logje en geven je verdere instructies.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al gescand op malware met Avast en MBAM, maar ik heb al jaren lang nog nooit iets gehad. Hoe iedereen altijd aan die malware raakt is mij een mysterie, ik ga soms een jaar lang zonder antivirus en als ik daarna dan toch maar eens scan heb ik nog altijd niks. Mijn systeem is clean anyway.

 

sfc /scannow vindt ook niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet gaan beweren dat je zeker malware op je pc staan hebt maar zou verstelt staan wat er toch op je computer te vinden is door de experts na analyse van het RSIT logje.

En als ik goed lees gebruik je (vaak) geen antivirus software? Een reden te meer om RSIT uit te voeren.

Zo kan je ook mogelijke oorzaken definitief uitsluiten..... maar aan jouw de keuze natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RSIT moet je niet gewoon uitvoeren want malware wordt niet door het programma zelf automatisch verwijderd, er wordt een logje aangemaakt en dat wordt dan geanalyseerd door malware experts die dan de nodige instructies geven.

 

Mag ik je er ook op wijzen dat het in gebruik hebben van antivirussoftware en het scannen met zulke software je nog geen garantie geeft op een beestjes vrije computer.

 

Maar zoals reeds gezegd ik beweer niet dat er zeker malware op je computer aanwezig is maar dat je zo wel definitief dingen als oorzaak kan uitsluiten.

En ook reeds vermeld..... de keuze is aan jouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.