Ga naar inhoud

Windows 10 Technical Preview Build 992 met succes geïnstalleerd.


Hensyr

Aanbevolen berichten

Goeie dag allemaal,

 

Na inschrijving in het Windows Insider Program kreeg ik enkele dagen nadien een mail dat ik kon beginnen met de download van Windows 10 Technical Preview build 9926.

 

Ingaand op de goede raad van het Windows Insider Program heb ik dus de hoofdcomputer (die ik dagelijks gebruik) niet voor dit project gebruikt maar een oude Medion Akoya MD8333 uit 2009 waar vroeger Windows Vista op stond met een duo-core processor die zowel 32-bits als 64-bits ondersteund.

 

Dus met mijn hoofdcomputer het .ISO-bestand van Windows 10 gedownload en met het programma "MD5 and SHA checksum utility" de SHA-1 checksum uitgevoerd op het .ISO-bestand dat meteen een succes was. Geen fouten in de download.

 

post-20448-0-93213600-1422144440_thumb.j

 

Met het programma ImgBurn het .ISO-bestand van Windows 10 op een DVD+r gebrand met succes.

 

De oude Medion Akoya opgestart en in het BIOS de opstart volgorde ingesteld op first boot = DVD-rom en installatie DVD van Windows 10 geplaatst.

Start installatie Windows 10 vanaf de aan/uit knop: 19:24 u.

Installatie compleet en pc herstarten: 19:48 u.

Totale installatie tijd: 24 minuten.

Totale opstart tijd tot bureaublad: 52 seconden (inclusief invoeren wachtwoord).

 

Speccy met succes geïnstalleerd op Windows 10 computer: speccy logje

 

Na de installatie apparaatbeheer geraadpleegd en geen drivers moeten zoeken, alle hardware werkt probleemloos.

 

post-20448-0-30394300-1422144529_thumb.j

 

Systeem info:

 

post-20448-0-49147500-1422144693_thumb.j

 

Tot zover kan ik tot mijn grote vreugde vertellen dat de installatie een groot succes was.

Maar dan komt het probleempje:

Windows 10 build 9926 is nog voorzien van Internet Explorer versie 11 en nog niet met de nieuwe browser Spartan.

Dus ik dacht even dit succes verhaal te schrijven met mijn nieuwe Windows 10 computer maar helaas... de knop "Link" wil niet goed werken en ik kan geen links in deze discussie toevoegen.
Dan maar Mozilla Firefox browser versie 35.0 installeren op mijn Windows 10 machine met succes en opnieuw deze discussie geprobeerd te schrijven maar helaas... ook hier wil de knop "Link" in de discussie niet werken.

 

Uiteindelijk heb ik deze discussie dus op mijn hoofdcomputer (Windows 7 Enterprise N) geschreven met IE11 als standaard internet browser met succes zoals u kan lezen.

 

Liggen de problemen nu aan de Windows 10 machine? Beide browser IE11 of Firfox? Of aan de forum software?

 

Met vriendelijk groeten,

Hensyr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liggen de problemen nu aan de Windows 10 machine? Beide browser IE11 of Firfox? Of aan de forum software?

Hensyr,

 

het zou dus wel eens aan de forumsoftware kunnen liggen. We zijn namelijk sinds een grote week overgeschakeld naar een nieuwe server en we stellen zelf vast dat bepaalde pagina's de ene keer goed (gewoon) en de andere keer traag tot zeer traag laden.

 

We zijn nog volop aan het zoek naar de oorzaak ervan.

 

Het hangt er dus een beetje van af wat je met "ook hier wil de knop "Link" in de discussie niet werken."  bedoelt:

bedoel je dat je in je bericht een link wilde plaatsen en dat dit niet lukte omdat de knop 'Link' het niet deed?

(het zou dus kunnen dat er op dat ogenblik een boel vertraging op die knop zat - en dat zou dus wel aan forumproblemen te wijten kunnen zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer vermelde:

 

Het hangt er dus een beetje van af wat je met "ook hier wil de knop "Link" in de discussie niet werken."  bedoelt:

bedoel je dat je in je bericht een link wilde plaatsen en dat dit niet lukte omdat de knop 'Link' het niet deed?

 

Wel in Windows 10 kunt u wel de knop gebruiken in beide browsers IE11 en FF en u kunt er de link in kopiëren maar het grote probleem stelt zich wanneer u dan vervolgens op de OK knop moet klikken om de procedure te voltooien. Daar loopt het volledig mis er gebeurd namelijk niets, het beeld bevriest en u kunt niets meer doen dan alleen maar de browsers sluiten en het opnieuw te proberen zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hensyr, fcbbrugge,

 

Gezien Windows 10 nog volop in bèta versie draait (Technical Preview) denk ik dat het wat voorbarig is om hier direct een oplossing voor te gaan zoeken. Mogelijk komen er nog wijzigingen van Microsoft of Invision. Het is prima dat je dit probleem meldt, maar gezien het aantal gebruikers die al effectief gebruik maken van Windows 10 van mindere prioriteit.

 

Dat is mijn visie uiteraard, en staat niet noodzakelijk gelijk met die van PCH of het beheer.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.