Ga naar inhoud

Custom PC shop


Ganux_

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Tom, 24 jaar en woon in de regio Leuven.

Ik heb mijn studies in Elektronica-ICT voltooid en ik ben gefascineerd door het samenstellen en in elkaar steken van computersystemen.

Aangezien hier niet echt een aanbod voor is in België zou ik dit graag professioneel gaan doen.

De bedoeling is dat de klant mij laat weten wat hij juist zoekt en wat zijn budget is.(van low-budget desktop tot high-end gaming systemen)

Hierna zal ik een configuratie samenstellen en deze voorleggen aan de klant.

Indien deze akkoord is wordt de PC samengesteld en kan deze zelfs thuis geïnstalleerd worden.

Dit zowel voor particulieren als voor professionelen. (KMO's)

Voor bedrijven zou hier eventueel ook een servicecontract bij verkocht kunnen worden om de infrastructuur te onderhouden.

Alleen weet ik niet echt of hier veel vraag naar is.

Daarom dus deze post.

Ik zou eens willen aftoetsen of hier genoeg interesse voor is om hiermee echt een bedrijfje uit de grond te stampen...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ganux_,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

 

Ik vrees dat je niet meteen het gat in de markt hebt gevonden: dergelijke services worden door de meeste computerspeciaalzaken reeds geruime tijd aangeboden ... dan hebben we het nog niet over de webshops gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbaasd mij nog altijd dat men pc nog moet bouwen als je tegenwoordig ziet wat er allemaal op de markt is zoals tablet.

Zolang dat nog bestaat is er vraag om pc te bouwen.

Als je een bedrijf wilt opstarten om pc te bouwen moet je toch wel beter kunnen dan andere computerzaken of internet winkels.

 

Je zal toch de vraag moeten stellen van waarom zou men pc bij mij kopen?

Dat kan o.a. door goede service te geven maar dat je ook veel weet van randapparatuur zoals netwerk, TV, IP camera enz.

Waarom zou ik een pc kopen als tablet zowat alles kan, zelfs de smartphones kunnen dikwijls een pak meer dan een pc zoals app.

Tenminste als ik mijn kinderen ziet dat ze gewoon van pc naar tablet, smartphones, iwacht enz overschakelen alsof dat niks is.

 

Bovendien kosten ze allemaal haast niks dat men rap iets nieuw koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.