Ga naar inhoud

Mijn eerste custom build editing pc


kiliandj

Aanbevolen berichten

Hallo,

Voor mij begint het stilaan tijd te worden om een nieuwe pc te kopen.

 

Mijn gebruik is :

- Veel video bewerking.

- Opnemen van games, (met mic)

- Een beetje foto bewerking.

- En wat games (voornamelijk : World of tanks, league of legends, xonotic, stronghold crusader 2 enzv...

- Multitasken op 2 1080p schermen.

 

Wat voor mij van belang is :

- Stil, als ik moet opnemen, wil ik niet teveel gesuis van de pc horen op de achtergrond.

- Een snelle cpu, die in staat is om jarenlang veel video editing te doen op een vloeiende manier.

- Een gpu die in staat is de bovengenoemde games op 1080p op medium - hoge settings vlot te draaien.

- Grote opslag van +- 3TB om veel video's op op te slaan.

- Kwaliteits-volle onderdelen, van merken die reeds bewezen hebben, geen "brol" te zijn.

 

Ik heb al eens een build aangemaakt, ik post ze hier in de hoop van jullie te horen of er onderdelen in zitten die ik best vervang door een ander enzv...

http://www.alternate.be/html/configurator/builder/loadSharedConfiguration.html?kind=pcBuilder&id=581ea77a0da1877c68905355a3a0ed3a

 

Verdere info :

- Ik woon in Belgie

- Mijn budget licht tussen de 800€ en 1000€/1100€

- Crucial mx100 256gb ssd zal in de build gestoken worden vanuit mijn vorige pc.

aangepast door kiliandj
Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling is op zicht wel prima.

Moederbord zou ik bijvoorbeeld Gigabyte Z97P-D3 nemen zodat je op termijn tot maximaal 32 GB geheugen kan plaatsen terwijl je op dit moment met de moederbord 16 GB kan plaatsen.

Je koos voor 1 latje geheugen en dat mag maar ik zou meteen voor 2 stuks kiezen omdat de geheugen dual channel is.

Ideaal zou 1600 mHz zijn want de processor ondersteund dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima geheugen voor een goede prijs.

Als je binnen de 3 jaar een ander computer koopt dan heeft het uiteraard geen zin om moederbord van 32 GB geheugen te nemen.

Maar anderzijds is 18 euro een peulschil als ik bekijk welke dure behuizing je nam.

Zelf heb ik 12 GB geheugen en dat werkt zalig en dus is op termijn meer geheugen geen luxe hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die behuizing is een punt waar ik op twijfel.
Ik vind een stille pc belangrijk vanwege mijn opnames, en naar wat ik gehoord heb presteert die kast daar goed in.
Bovendien, word dit men eerste zelfgebouwde pc, en wil ik het mezelf dus niet moeilijker maken door slechte kasten te kopen.
Langs de andere kant vind ik 104€ veel geld om te geven aan een kast.

Iemand suggesties?
Groote doet er toe, maar is niet zeer belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kiliandj (& Stegisoft)

 

Slechte kasten bestaan niet, daar mag je gerust in zijn. Er zijn eigenlijk maar een aantal belangrijke factoren die je moet nagaan bij het aanschaffen van een behuizing: ten eerste, welk (type) moederbord wil ik (past dat in de behuizing?), is mijn videokaart die ik wil aanschaffen niet te groot voor in de behuizing ?,... m.a.w. de afmetingen binnen de behuizing en die van de verschillende componenten zijn belangrijk.

 

Ten tweede, de luchtstroom in de behuizing. Zeer belangrijk, want dit zorgt voor de koeling van je hardware. Hoe meer fans je kan installeren, hoe beter. Je hebt natuurlijk geen 20 fans nodig waardoor je behuizing meer dan 200 euro gaat kosten, maar een behuizing met de mogelijkheid tot het installeren van een viertal fans is genoeg. Kies daar dan bovenop nog eens voor een prestatiegerichte processorkoeler en je hebt een perfecte luchtstroom of 'air-flow' gecreëerd in je kast. Daarom is de behuizing die Stegisoft voorstelde, naar mijn mening, eveneens perfect. Maar, als je echt wilt, kan je zelfs nog iets goedkoper gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Echter blijkt hij na wat opzoekwerk wat te breed en is hij ook niet bijzonder stil.

 

Te breed betekent ook veel plaats om bijvoorbeeld later uit te breiden, en het producerende geluid wordt niet enkel bepaald door de geluidsisolatie van de behuizing maar vooral door de fans en koelers die je gebruikt.  ;)

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.