Ga naar inhoud

Outlook 2010 en Telenet Webmail IMAP


h@rry

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Mijn Outlook is al enkele jaren succesvol verbonden met Telenet Webmail via POP3. Nadeel is dan dat je zowel in outlook als in webmail alles op orde moet houden.

Nu maakt Telenet reclame dat je outlook beter kan verbinden via IMAP, dan worden beide mailboxen gesynchroniseerd.

Er staat een mooie gedetailleerde handleiding hoe je dat moet doen. Alleen, het klopt niet ... 5 keer geprobeerd, alles nauwlettend gevolgd, telkens error.

 

Is er iemand al eens in geslaagd om dat voor mekaar te krijgen ?

 

Alvast dank !

Hoe stel ik Outlook 2010 in voor Telenet.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Nadeel is dan dat je zowel in outlook als in webmail alles op orde moet houden.

 

 

Hoe kom je daarbij?

Wat versta je onder op orde houden?

 

Gebruik zelf ook Outloook, ben telenet gebruiker en ook pop3.

Eenmaal mijn e-mails binnen komen in Outlook staan ze niet meer op webmail.

 

Imap is handig als je via verschillende computers, smartphone,... je e-mails binnenhaalt maar dat schijnt bij jouw niet het geval te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Het is wel zo dat ik op mijn pc thuis outlook gebruik om de Telenetmails te lezen, maar op verplaatsing ga ik op andere pc's, of via tablet of smartphone naar Telenetwebmail. Ik heb outlook ingesteld om een kopie op de Telenetserver achter te laten, want meerdere personen gebruiken thuis mijn outlook, en anders zou ik op verplaatsing een lege inbox hebben ...

Vandaar de behoefte om beide te kunnen synchroniseren met IMAP.

En dat lukt dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, ik heb nauwgezet de instructies gevolgd, steeds zelfde probleem.

Wat me opvalt in de instructies : 

  • Uitgaande e-mail (SMTP): hier moet je zelf niets ingeven. Er verschijnt automatisch poort587

Bij mij verschijnt poort 587 niet automatisch, er staat poort 25. Ik vervang dat dan door poort 587, maar dat biedt geen oplossing.

 

Groetjes

H

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag h@rry,

 

Iets wat me nog te binnen schoot...

 

Misschien staat de beveiliging in je gmail account ook nog niet correct ingesteld.

 

Ga naar je gmail webmail.

 

Klik dan op het tandwieltje rechts bovenaan het venster en op instellingen.

 

post-9560-0-17362300-1422779711.png

 

In het volgende venster klik je op accounts en import.

 

post-9560-0-73038100-1422779841_thumb.pn

 

Bij accountsinstellingen wijzigen klik je op andere instellingen voor google-account.

 

post-9560-0-80238400-1422779917_thumb.pn

 

In het volgende venster scrol je naar inloggen-> toegang voor apps met lagere beveiliging die zal nog geblokkeerd staan.

Kies daar voor toestaan.

Sluit je webmail af.

 

post-9560-0-05690100-1422780043_thumb.pn

 

Probeer nu opnieuw je account aan te maken in Outlook.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.