Ga naar inhoud

VBA gegevens halen uit ander bestand


robin89

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Voor mijn werk ben ik met het volgende bezig:

 

Uit ons calculatieprogramma kan ik een export maken (bestand 1) van de kosten voor een aantal producten. De bestandsnaam is bij iedere uitdraai uniek, bijvoorbeeld: 'Calculatieoverzicht Testproject van de 30-1-2015'.

De naam is als volgt opgebouwd:

Calculatieoverzicht = naam van het bestand

Testproject = naam van het project (cel V3)

van de 30-1-2015 = datum van dag van de uitdraai =NU()

 

Is het mogelijk om vanuit ander excelblad (bestand 2) een macro te schrijven die alle informatie ophaalt uit bestand 1. Hieruit moet hij de bedragen in rij B9:AE9 overnemen, maar ook van alle rijen die daaronder staan en stoppen wanneer hij geen waarden meer tegen komt. 

 

Bestand 1 en 2 zullen daarbij tegelijkertijd open staan. 

 

Is hier iets voor te verzinnen / schrijven? 

 

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling:

 

Bestand 1 en 2 zullen daarbij tegelijkertijd open staan. Bestand 1 is een tijdelijk bestand en zal niet permanent opgeslagen zijn of worden. Bestand 2 is het bestand waar, nadat informatie is overgehaald van bestand 1, verder mee gewerkt zal worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met Excel 2003 of eerder werkt, wijzig dan hieronder xlsm in xls

Als beide bestanden zich in dezelfde map bevinden en de bladen waarin de gegevens staan bij beide bestanden blad1 is, kun je deze code gebruiken:

Sub macro1()
Workbooks("Bestand1.xlsm").Sheets("Blad1").Range("B9:H" & Range("B9").End(xlDown).Row).Copy Destination:= _
ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Range("B9:H" & Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
End Sub
Is ze misschien van dezelfde vragensteller afkomstig?
aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.