Ga naar inhoud

Macbook pro externe schijf


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een externe schijf de Seagate Slim Backup, mijn Iphoto bibliotheek kan ik hierop niet terugvinden? Geprobeerd om over te schakelen naar een nieuwe externe bibliotheek maar de Seagate geeft een foutmelding" iPhoto kan geen nieuwe bibliotheek op deze locatie aanmaken omdat u onvoldoende toegangsbevoegdheden hebt." ook mijn Iphone kan geen backup maken, hierop staat "Schrijven naar doelschijf is niet mogelijk". Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort heb ik een externe schijf de Seagate Slim Backup, mijn Iphoto bibliotheek kan ik hierop niet terugvinden?

 

Neem deze link eens door: Herstellen vanaf Time Machine

 

Als u iPhoto ’11 (versie 9.2 of hoger) en Time Machine gebruikt in OS X Lion 10.7.2 (of hoger), biedt iPhoto de optie Bekijk reservekopieën niet meer. Dit betekent dat u uw gehele iPhoto-bibliotheek moet terugzetten in plaats van specifieke foto's in uw iPhoto-bibliotheek.

 

Geprobeerd om over te schakelen naar een nieuwe externe bibliotheek maar de Seagate geeft een foutmelding" iPhoto kan geen nieuwe bibliotheek op deze locatie aanmaken omdat u onvoldoende toegangsbevoegdheden hebt." ook mijn Iphone kan geen backup maken, hierop staat "Schrijven naar doelschijf is niet mogelijk". Wie kan mij helpen?

 

Heeft u wijzigingen uitgevoerd op de Mac?

 

Neem onderstaande links eens door:

iPhoto problemen oplossen

 

de iPhoto-bibliotheek opnieuw opbouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 1: heb je je iphoto bibliotheek hier wel op ingesteld?

Vraag 2: wil je enkel een copy/backup van je iphoto bib?

 

indien ja vraag 1:Heb je de schijf gewoon al eens aan je mac geplaatst. en via de finder gekeken of je effectief iets op de schijf ziet staan?

Je kan ook via finder -> schijfhulpprogramma -> controle op schijfingangen doen.

Zien dat er niks mis is met je schijf?

 

Datarescue for mac downloaden.

indien nee vraag 1: dan moet je eerst je iphoto bib kopiëren

vraag 2 ja: gebruik een van de vele mogelijkheden om te backuppen

vraag 2 nee: specificeer beter wat je wil  :-)

 

 

Wat ook nog kan is dat de seagate schijf als NTFS geformatteerd staat (standaard instellingen voor Windows) en osx kan niet schrijven naar NTFS

Dan moet je via schijfhulpprogramma's je schijf wissen en isntellen in HFS+ formaat

Voor je wist zeker zijn dat er geen belangrijke info opstaat want die is weg.

 

groeten,

 

Osa2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 1: heb je je iphoto bibliotheek hier wel op ingesteld?

Vraag 2: wil je enkel een copy/backup van je iphoto bib?

 

indien ja vraag 1:Heb je de schijf gewoon al eens aan je mac geplaatst. en via de finder gekeken of je effectief iets op de schijf ziet staan?

Je kan ook via finder -> schijfhulpprogramma -> controle op schijfingangen doen.

Zien dat er niks mis is met je schijf?

 

Datarescue for mac downloaden.

indien nee vraag 1: dan moet je eerst je iphoto bib kopiëren

vraag 2 ja: gebruik een van de vele mogelijkheden om te backuppen

vraag 2 nee: specificeer beter wat je wil  :-)

 

 

Wat ook nog kan is dat de seagate schijf als NTFS geformatteerd staat (standaard instellingen voor Windows) en osx kan niet schrijven naar NTFS

Dan moet je via schijfhulpprogramma's je schijf wissen en isntellen in HFS+ formaat

Voor je wist zeker zijn dat er geen belangrijke info opstaat want die is weg.

 

groeten,

 

Osa2

Beste Osa2

 

Helaas ben ik niet zo kundig als jullie experts,

 

finder -> schijfhulpprogramma -> controle op schijfingangen gecontroleerd zoals je zei, deze geeft aan dat het in orde is. Dus schijf is in orde.

 

Structuur Mac Os uitgebreid. 

 

Het kopiëren van de iPhoto bib naar Seagate slim backup lukt niet.

 

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Osa2

 

Helaas ben ik niet zo kundig als jullie experts,

 

finder -> schijfhulpprogramma -> controle op schijfingangen gecontroleerd zoals je zei, deze geeft aan dat het in orde is. Dus schijf is in orde.

 

Structuur Mac Os uitgebreid. 

 

Het kopiëren van de iPhoto bib naar Seagate slim backup lukt niet. 

 

Melding dat  Time machine aanstaat, kan ik niet in iPhoto kijken. Maar als ik Time machine uitzet lukt het ook niet.

Waar vind ik de foto"s, misschien zit ik totaal verkeerd.

 

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan, je gewoon eens op je harddisk een tekst bestandje kopiëren en zien of dat gaat?

Time machine moet wel uitstaan op deze schijf anders gaat je mac volledige back-ups van je OS kopiëren naar deze schijf.

 

Als er nog niks belangrijks opstaat -> schijf hulpprogramma -> wis

Dan een bestandjes kopiëren naar de externe harddisk om zeker te zijn dat dit werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.