Ga naar inhoud

Ubuntu verwijderen


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik heb een paar dagen geleden Ubuntu 14.04 LTS geïnstalleerd en sinds gisteren geupdate naar 14.10. Het was de bedoeling om windows ook te kunnen gebruiken. Ik kan windows niet meer terug vinden maar ik ben bijna zeker dat ik het niet verwijderd heb. Want ik heb tijdens de installatie mijn geheugen handmatig verdeeld

 

Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag NathanDm,

 

 

Want ik heb tijdens de installatie mijn geheugen handmatig verdeeld

 

Geheugen handmatig verdelen is iets wat niet gedaan wordt tijdens de installatie van Ubuntu.

U bedoeld waarschijnlijk dat u handmatig een partitie hebt gemaakt op de harde schijf?

 

Als u een partitie maakt op de harde schijf waar ook Windows is op geïnstalleerd hoop ik dat u dit gedaan hebt:

Vooraf scandisk (CHKDSK) uitgevoerd op de harde schijf van Windows

Vooraf de schijf gedefragmenteerd

Vooraf de partitie waar Windows op stond verkleind in Disk Management om vrije ruimte te creëren voor de Linux partitie

 

Tijdens de installatie van Linux gekozen hebt om de Grub2 (boot) in de juiste partitie te plaatsen

Als u kiest om Grub2 in de Windows partitie te plaatsen wordt de bootloader van Windows vervangen en zal Linux automatisch de Windows boot mee opnemen in de Grub2

Als u kiest om de Grub2 te plaatsen in de Linux partitie dan wordt de Windows bootloader met rust gelaten en dient u nadien met het programma EasyBCD in Windows een ingang maken naar de Grub2 via het MBR (Master Boot Record).

 

Aangezien u alleen Linux Ubuntu kan zien in de Grub2 is het MBR overschreven. 

Beste oplossing is MBR terug schrijven met de Windows installatie DVD en Linux Ubuntu opnieuw installeren als u niet te veel wil stoeien in uw Windows partitie.

Hopelijk hebt u zich niet gemist van partitie tijdens de Linux installatie van Ubuntu en de verkeerde partitie hebt gekozen want dan is uw Windows verloren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.