Ga naar inhoud

Google Maps: kaart verschijnt niet


PaulSA

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Ik kreeg volgende vraag van een vriend: 
Als ik Google maps opstart, wordt normaal de kaart met de wegen getoond. Deze kaart komt eventjes te voorschijn en... verdwijnt bijna onmiddellijk. In de linker benedenhoek staat daar een kleine foto met Earth. Klik ik daarop dan verschijnt de satelietafbeelding en staat er nu de foto met de kaart. Klik ik nu op deze kaartfoto, dan zie ik geen kaart!!!
 
Ik heb de zelfde werkwijze gevolgd op MIJN laptop en... daar werkt alles correct!
 
Kunt u me helpen???
 
Groeten,
 
Paul
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reset je Internet Explorer eens naar zijn standaardinstellingen:

 

- Open Internet explorer. 
- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties. 
- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen... 
- Klik nogmaals op Opnieuw instellen. 
- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:
Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren:
 reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).
Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u
 hier.

 

Is je probleem opgelost na het uitvoeren van deze reset ? ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel heb ik geen contact met de persoon.

Ik probeer zo vlug mogelijk Internet Explorer te resetten naar de Standaardinstellingen en te zien of het probleem is opgelost!

 

Ik laat je dan zeker het resultaat weten!

 

In elk geval: reeds bedankt voor het helpen meezoekeni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je vriend hier best een eigen account aanmaakt, want we gaan eventjes wat dieper kijken:

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem intussen kunnen oplossen. In het Google Mapsforum vond ik precies hetzelfde probleem: Kaart wordt niet geladen : "Ik heb de instelling voor het accepteren van cookies moeten aanpassen. Ik gebruik Internet Explorer en ben van "normaal-hoog" moeten overgaan naar "normaal" (Internetopties - Privacy - Normaal). De cookies voor Google Maps zijn nu terug geïnstalleerd en alles werkt naar behoren".

 

Nadien heb ik de instelling terug van Normaal naar Normaal-hoog geplaatst en... alles werkt verder zoals het moet! Waarom het nu wel werkt, weet ik niet, maar het probleem is opgelost!

Zie link: https://productforums.google.com/forum/#!topic/maps-nl/BqfSVSbUY6k

PS:

1. Voor mij was het moeilijk om de vriend een account te laten maken en RSIT te laten uitvoeren, omdat hij een beginneling is met een zeer bescheiden kennis van computers.

2. Mag RSIT ook eens gebruikt worden op MIJN laptop (zonder fouten momenteel)? Wat gebeurt er nadien met dit programma? Of is dit niet aangeraden?

3. Dit topic betreffende Google Maps mag gesloten worden, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen!

 

En vooral: van harte bedankt voor de bereidwillige hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan en fijn te lezen dat het probleem opgelost is. :top:

 

1. Geen probleem hoor.

 

2. RSIT staat voor Random’s System Information Tool en het tooltje doet eigenlijk wat het zegt: het maakt een log met info over (onder andere) de actieve processen, de opstarters, registersleutels enz. die op je systeem aanwezig zijn / actief zijn. Het log kan je (in geval van problemen) posten ter analyse, op het einde van de behandeling volgt een opruimactie van de gebruikte tools en zal RSIT van je systeem verwijderd worden.

 

3. Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.