Ga naar inhoud

schermresolutie windows 10


Patjera

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb op mijn oude sonylaptop FS VGN-FS115B de technical previeuw van windows 10 geinstalleerd.

Ik heb hierbij volgend probleem : mijn beeldschermresolutie is niet juist en ik krijg het via configuratie niet aangepast.  Dat reageert gewoon niet.

 

Op het windowsinsiderforum zei iemand mij dat dat komt doordat windows zijn eigen drivers gebruikt en dat ik naar ,de drivers van de laptop moet overschakelen.  Ik heb echter geen flauw idee hoe ik dat moet doen.  Kan iemand mij helpen.

 

Voor het overige duurde het nogal lang eer hij draadloze netwerken zag.  Plots lukte het gelukkig wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede dag Patjera,

 

- Ga naar start.

- In het zoekvenster typt u "Configuratiescherm".

- In Configuratiescherm klikt u op "Systeem".

- In Systeem klikt u op "Apparaatbeheer".

- In Apparaatbeheer klikt u op het driehoekje van "Beeldschermadapters".

- Nu kan u zien welke de beeldschermadapter is van u computer, klik daar rechts op en in het vervolgmenu kiest u voor "Stuurprogramma's bijwerken".

- Een nieuw venster opent zich en daarin kiest u voor "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken".

 

Zorg wel dat u een internet verbinding hebt.

 

Als bovenstaande stappen niet lukken geef me dan een seintje en we gaan dan een andere weg op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan proberen we het op de volgende manier:

 

- Ga naar start.

- In het zoekvenster typt u "Configuratiescherm".

- In Configuratiescherm klikt u op "Systeem".

- In Systeem klikt u op "Apparaatbeheer".

- In Apparaatbeheer klikt u op het driehoekje van "Beeldschermadapters".

- Nu kan u zien welke de beeldschermadapter is van uw computer, klik daar rechts op en in het vervolgmenu kiest u voor "Eigenschappen".

- Een nieuw venster opent zich met 5 tabbladen: Algemeen; Stuurprogramma; Details; Gebeurtenissen en Bronnen.

- Klik op het tabblad "Details".

- Klik bij eigenschap op het pijltje en in het vervolgmenu kiest u voor "Hardware-id's".

- Bij waarde ziet u een reeks letters en getallen, kies de bovenste reeks, kopieer deze en plak ze in een reactie hieronder.

 

Bijvoorbeeld: PCI\VEN_10DE&DEV_0621&SUBSYS_127C1462&REV_A1

Dan kan ik eens aan de hardware experten hier vragen wat de driver is voor dit hardware onderdeel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat microsoft basic display adaptor

 

PCI\VEN_8086&DEV_2592&SUBSYS_81B8104D&REV_03

 

ps :  ik heb niet vermeld voordien dat dit een xp computer was. Ik heb dit hierop kunnen instaleren omdat ik vroeger het geheugen had uitgebreid .

 

Ik heb intussen nog een bijkomend probleem.  Het geluid, dat aanvangkelijk wel werkte, werkt nu niet meer.  Ik krijg een boodschap dat het een bekend  compabiliteitsprobleem is, maar het eindigd met een oplossing zoeken op het web zonder oplossing.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lukt niet met de drivers.  Heb er meerdere geprobeert....ofwel is het niet compatibel...ofwel komt er de melding : er heeft zich een onbekende fout voorgedaan .  Het programma wordt afgesloten.

 

Het geluid heb ik wel terug kunnen herstellen door andere drivers te instaleren.

 

Ik weet dat deze laptop niet ideaal is voor windows 10, maar het staat er toch op en het werkt.  Enkel de schermresulotie krijg ik nog niet in orde....en het is ook maar om het te kunnen uittesten...dit is niet mijn primaire computer, maar een die ik heb om dit te kunnen doen.  Mijn primaire computer is recenter : een samsung met windows 7 op. Ik wou dit uitproberen om te oordelen of het de upgrade naar win 10 waard is.

 

Als je nog sugesties hebt voor de drivers .....

 

Kan je nog even bevestigen welke het moest zijn....het was toch de win 1424 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Patjera,

 

 

Als je nog sugesties hebt voor de drivers .....

 

Van deze website kan u de originele drivers van uw laptop downloaden: http://www.sony.co.uk/support/en/content/cnt-dwnl/VGN-FS115B/list#os4

Maar de kans is heel klein dat die zullen werken onder Windows 10

 

 

Kan je nog even bevestigen welke het moest zijn....het was toch de win 1424 ?

 

Wat is de win 1424? Ik kan u hierin niet goed volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.