Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

ik heb problemen met mijn laptop Medion Erazer X6817.

Het laptop wil soms niet meer opstarten.

Meestal gebeurd dit nadat ik het voeding uit de contact doe en het laptop vanzelf uitvalt, maar ik had al ook eens dat hij gewoon random uitvalt en niet meer wil opstarten... 

Dus als die niet meer wil opstarten probeer ik vanalles, batterij uithalen en weer insteken enzo, maar als ik op de power-on knop druk gebeurd er niks, het lampje brand dan even 1 sec, net alsof hij daarvoor geen stroom genoeg heeft dus, soms kan het 1 minuut duren tot hij plots in gang schiet bij het drukken op de power-on knop, soms 10 minuten, soms zelfs half uur of langer... 

 

Het probleem zou waarschijnlijk ook niet bij de voeding liggen want wanneer het laptop het wel doet kan ik de kabels goed bewegen, ook de voeding bij het contact kan ik alle kanten draaien enzo en het laptop blijft dus altijd energie krijgen.

 

 

Het probleem komt niet al te vaak voor maar kan verschillen, soms 2 keer op een week, soms doet hij het een maand zonder problemen...

 

 

& Wat mijn veronderstelling is is dat mijn accu het all niet meer doet, maar een laptop die energie krijgt via voeding moet het toch sowieso zelfs zonder accu doen... dus hier twijfel ik om.

 

Anders heb ik het laptop eens vanbinnen gekuist van de stof en de koelpasta vervangen en dus geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een defecte accu die in het toestel blijft zitten, kan rare dingen of fouten geven.

Wat geeft het als je de accu verwijdert en enkel via de netstroom werkt?

Het probleem blijft, wat heel raar is dat het laptop gewoon op een willekeurig moment wel weer in gang kan schieten met batterij en zonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschrijf eens wat er gebeurt als de laptop niet wil opstarten.

 

Hoor je dan een reeks pieptonen?

1 enkele piep is normaal.

Als je meerdere pieps krijgt, kan dat een aanduiding zijn van een defect onderdeel.

Noteer in dat geval de opeenvolgende pieps (als een morse code) en geef ze ons door.

 

Krijg je een of andere foutmelding?

Zo ja, welke?

 

Begint de opstart normaal maar blijft hij dan ergens hangen?

Waar blijft het hangen?

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschrijf eens wat er gebeurt als de laptop niet wil opstarten.

 

Hoor je dan een reeks pieptonen?

1 enkele piep is normaal.

Als je meerdere pieps krijgt, kan dat een aanduiding zijn van een defect onderdeel.

Noteer in dat geval de opeenvolgende pieps (als een morse code) en geef ze ons door.

 

Krijg je een of andere foutmelding?

Zo ja, welke?

 

Begint de opstart normaal maar blijft hij dan ergens hangen?

Waar blijft het hangen?

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Bedankt voor zo een gedetailleerde uitleg, vervolgens kunt u alles simpel uitleggen om uw moeite te besparen.

Hier is dus de link:

 

http://speccy.piriform.com/results/bjMlZ40DzjnuKBB5jepuMg0

 

Ter info, ik heb een russisch versie van windows 8 64x.

 

Ivm uw vragen, ik hoor geen enkele pieptoon en nog nooit gehoord, ik dacht dat het alleen maar op pc's was zo'n piepgeluid.

De situatie is eiggenlijk veel simpelder en heel bizar, de toestel doet helemaal niks als de batterij erin zit (batterij is al helemaal verouderd en er brand een alarm knipperlicht op het laptop dat de batterij al helemaal plat is) en als ik op de power-on knopje duw gebeurd er ook gewoon niks maar als ik de batterij eruit haal, de voeding afsluit en dan weer erin steek brand de power-on knopje voor 1 seconde wanneer ik erop druk, maar niks schiet dus in gang, en als ik vervolgens nog duw op de power-on knop gebeurd er weer niks, maar als ik de voeding weer afsluit en weer aansluit brand het power-on knop weer voor 1 seconde.

 

Als het laptop niet meer doet probeer ik gewoon vanalles, de accu eruit halen en weer erin, de voeding van de adapter afsluiten en weer erin en eens uit de stopcontact en terug erin maar niks helpt, ik had eens een idee gekregen dar er mss een contact niet goed aangesloten is in het laptop maar dat kan ook niet want soms als die plots niet meer werkt kan ik hem gewoon laten staan en over een tijdje schiet hij weer in gang...

Zoals ik al zei, het is een zeer rare situatie, ik heb die probleem op internet gezocht maar niemand had iets dergelijks, ik heb dus geen idee wat het kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschrijf eens wat er gebeurt als de laptop niet wil opstarten.

 

Hoor je dan een reeks pieptonen?

1 enkele piep is normaal.

Als je meerdere pieps krijgt, kan dat een aanduiding zijn van een defect onderdeel.

Noteer in dat geval de opeenvolgende pieps (als een morse code) en geef ze ons door.

 

Krijg je een of andere foutmelding?

Zo ja, welke?

 

Begint de opstart normaal maar blijft hij dan ergens hangen?

Waar blijft het hangen?

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Ach ja bijna vergeten, als de laptop weer werkt, werkt hij prima, geen enkele fout of vertraging ofso. Sinds ik 1 week geleden het laptop helemaal heb afgekuist van stof vanbinnen bij de koeling en nieuwe koelpasta onder de processor en videokaart heb laten steken werkt het laptop super goed gelijk ik deze pas gekocht heb. Dus geen enkel probleem is te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Bedankt voor uw reactie, ik heb alles gedaan zoals u het heeft uitgelegd maar jammer genoeg zit het probleem niet in de harde schijf omdat hij 100% in orde is.

Ik heb mijn belangerijkste hardeschijf gescand waar mijn windows op staat, alle programma's enz... Ben nu bezig met mijn 2de schijf te scannen waar niks speciaal op staat, als er daar een probleem gevonden gaat worden zal ik het direct melden.

Zoals gevraagd hier een printscreen van de resultaten, via de link openen.

 

http://postimg.org/image/e3aphv4j3/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.