Ga naar inhoud

Telenet + eigen router


Bubbles

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben zopas verhuisd en sinds deze week klant bij telenet maar heb een probleempje.

In mijn nieuwe woning ligt de modem van telenet in de kelder (aansluiting kwam daar binnen) en heb dus zeer slechte wifi op het gelijkvloers en zelfs geen wifi vanaf de 1ste verdieping. Doordat ik eigenlijk ook te weinig lan poorten heb op modem ben ik dus naar de winkel gestapt om een router te gaan kopen. 

Wegens ik een leek ben in dit soort dingen heb ik mij laten behelpen en ben naar huis gegaan met een DIR-850L. 

Eenmaal thuis heb ik een kabeltje getrokken van de kelder tot het 1ste verdiep en daar alles mooi ingestoken, gewacht tot alle lampjes mooi branden en natuurlijk werkt het niet.

 

Mijn aansluiting is dus als volgt, telenet modem naar internet poort van router - lan poort van router naar laptop (heb ook een niet lan poort geprobeerd en doet ook niets)

 

Heb dan even met men laptop het volgende getest:

- heb internet als ik de kabel van de modem rechtstreeks op mijn laptop aansluit.

- heb de eerste ~10 seconden wel internet als ik de router in en uit schakel zowel met wifi als met kabel

Ben hier even op verder gaan kijken en blijkbaar verbind ik de eerste paar seconden met mijn telenet modem (netwerk naam is dan ook die van mijn telenet modem), als de router eenmaal opgestart is maak ik verbinding met een ander onbekend netwerk (neem aan van mijn router) waar ik geen internetverbinding heb.

 

Ben daarna op google gaan zoeken en heb alles wat ik op de eerste pagina gevonden heb geprobeerd, na elke "oplossing" mijn router en modem gereset om de volgende te proberen. Maar na 2 langen dagen nog steeds niets, ik moet wel bekennen dat ik er helemaal niet van ken dus als er bepaalde stappen zijn die ik nergens terugvind sla ik deze over.

 

Zoals ik al zei ben ik een leek in dit soort dingen en wou ik vragen als iemand mij hier stap voor stap kan uitleggen wat ik nu eigenlijk moet doen, want het lukt mij simpelweg niet.

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.