Ga naar inhoud

PC start traag


sasin

Aanbevolen berichten

Sinds ons contact van ongeveer 10 dagen geleden is het starten van de computer helaas niet verbeterd; ik  dacht even dat het eenmalig was, maar het lijkt of het steeds erger wordt. Het lijkt te stagneren als hij verbinding probeert te maken met internet: het blauwe cirkeltje rechts onderin blijft lang draaien. Na minuten verdwijnt het cirkeltje uiteindelijk. Het duurt ongeveer 7 minuten voordat ik mijn mail (Windows Live Mail) open heb, vervolgens komen de mails tergend langzaam één voor één binnen. Als ik er dan 1 aanklik om in te zien, krijg ik iedere keer "reageert niet".

Na geduldig taakbeheer te hebben toegepast opent de mail uiteindelijk wel, maar na pas geruime tijd en dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Tijdens dit geheel rommelt het enorm in de computerkast, dus hij heeft het blijkbaar erg druk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sinds ons contact van ongeveer 10 dagen geleden is het starten van de computer helaas niet verbeterd;

Bedoel je hiermee dit topic: PDF Creator?

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks abnormaals te zien in het logje.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ netsh winsock reset en druk op Enter.
Typ netsh winsock reset catalog en druk op Enter.
Typ netsh int ipv4 reset reset.log en druk op Enter.
Typ netsh int ipv6 reset reset.log en druk op Enter.
Typ ipconfig /flushdns en druk enter (let op de spatie voor de / )

Typ exit en druk op Enter om het opdrachtprompt te sluiten.
Herstart de pc.

 

Gaat het nu beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opstarters werden reeds bekeken in je vorige topic en die waren OK.

 

De vertraging doet zich voor bij het maken van de internetverbinding als ik het goed begrepen heb.

Misschien moeten we op zoek naar een nieuwere driver voor je netwerkadapter.

 

Ga naar start, typ devmgmt.msc in het zoekvenster en druk op Enter.

Ga naar de Intel® 82578DC Gigabit Network Connection netwerkadapter, klik er op met rechts en kies Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Stuurprogramma.
Klik nu op de knop bijwerken.

Kies dan voor automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken.

Als er een nieuwere driver gevonden wordt, mag je die installeren.

Herstart de pc na de installatie van de driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of het veranderen van de DNS servers in de router een verbetering brengt.

Zet de Primary DNS eens op 208.67.222.222 en de Secondary DNS op 8.8.8.8

 

De primary is van Open DNS en de senondary is van google.

Deze DNS servers zijn meestal stabieler, sneller en beter beveiligd dan de dns servers van je provider.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.