Ga naar inhoud

Samsung laptop crash tijdens SW update


Beroe7

Aanbevolen berichten

Gisteren was ik met mijn Samsung np470r5e laptop enkele software updates aan het uitvoeren via het SW update programma (ik gebruik Windows 8.1 als ik me niet vergis). Tijdens de tweede update (van de 11) begon mijn scherm wat te flikkeren, twee minuten later viel het scherm volledig uit. Ik heb mijn laptop nog bijna een uur zo laten staan, het scherm bleef zwart. Wanneer ik dan met mijn touchpad de muis probeerde te bewegen verscheen de cursor (vaak maar even/flikkerend/met een blauw wachtcirkeltje bij), het scherm bleef volledig zwart (ook toetsen zoals ctrl+alt+del werken niet). Ik heb verschillende malen geprobeerd mijn laptop te herstarten, maar deze komt steeds terug uit slaaptand wanneer ik de laptop gewoon opstart/afsluit via de knop en/of de laptop dicht te klappen.

 

Nu heb ik deze nacht mijn laptop heel de nacht laten openstaan opdat de batterij zou leeglopen en ik hem vandaag 'echt' opnieuw kan opstarten met mijn stroomkabel. Het startup logo van Sumsung verschijnt, maar dan kom ik weer terecht bij dat zwarte scherm en die cursor die ik af en toe kan bewegen. Opstarten in veilige modus (shift + F8?) lukt ook niet.

 

Graag hulp gezocht, dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Beroe7,

 

Geraak je door middel van op de sneltoets te tokkelen bij het opstarten van de laptop nog in de BIOS instellingen ? Het kan zijn dat dit in uw geval de Esc of F2 toets is.

 

Indien wel, probeer je laptop anders eens op de onderstaande manier op te starten en test je harde schijf eens op fouten met onderstaand programma:

 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik heb alle stappen correct uitgevoerd. Ik zit vast bij het opstarten vanaf mijn USB (Seatool .img file staat erop). In BIOS heb ik bij 'Boot' > "Boot Devide Priority' mijn USB flash drive geselecteerd als optie #1. wanneer ik dan wil herstarten gebeurd er niets (zelfde zwarte scherm als voordien).

 

P.s: moet dit een volledig lege USB stick zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd heb ik de USB versie zelf nooit getest... Waarschijnlijk is de software (waar ik de link van heb gegeven) al een tijdje niet meer up to date, zo lijkt het er toch op. Het gemakkelijkste is om het via de CD-ROM manier/versie uit te voeren. 

 

Een tweede optie was om een Ubuntu live CD-ROM te branden en proberen om via deze je systeem te booten en te kijken of je via deze manier wel je systeem ingeraakt.

 

Toevallig niemand die je kent die in het bezit is van een externe CD-ROM lezer die je even zou kunnen lenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.