Ga naar inhoud

Internet is traag tot het resetten van de netwerkadapter


Minho

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Na het heropstarten van mijn laptop is het internet altijd zeer traag (5Mbps) terwijl ik betaal voor 50Mbps (enkel in steden denk ik) in dorpen heb ik ergens gelezen dat dit zakt naar 30Mbps. Nu is het zo dat als ik via windows op het netwerk icoontje rechterklik en "problemen oplossen" selecteer dat na het resetten van de netwerk adapter het internet terug naar de 20-25Mbps valt (wat dus acceptabel is als ik 30Mbps zou moeten krijken).

 

Ik heb al 3 verschillende drivers geprobeerd, maar ze geven allen het zelfde probleem. Nu weet ik dus niet of het aan mijn laptop licht of aan de router.

 

Bij mijn oma bijvoorbeeld die het zelfde internet abonnement heeft krijgt ook maar de 5Mbps. Ik heb hier wel niet gekeken of resetten van de netwerkadapter het bij haar ook oplost, maar dit doet mij denken dat het aan de router of provider kan liggen. Voor router heb ik de nieuwere Bbox 3 terwijl mijn oma de oudere Bbox 2 heeft.

 

Ik zou het van harte appreciëren moest iemand mij met dit probleem kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Proximus.

 

Ik heb de modem al vaker heropgestart en ook een paar keer naar fabrieksinstellingen gereset, maar het helpt allemaal niet.

 

Buiten de snelheid heb ik ook een ander probleem met het internet. Het internet valt namelijk zeer vaak weg. Dit is slechts voor een paar seconden, dus het is het best zichtbaar tijdens het gamen als de connectie verloren gaat. Aan het netwerk icoontje is niet te zien dat de verbinding verloren is geraakt.

 

Ik heb hiervoor contact opgenomen met Proximus en die zijn komen kijken. Op hun PC zagen ze dan dat het internet slechts 2 keer op 14 dagen is uitgevallen (terwijl het meerdere keren per uur gebeurt) en dat er verder met de installatie niets mis en dan gaan ze gewoon weg.

aangepast door Minho
Link naar reactie
Delen op andere sites

als het binnen 14 dagen al 2 keer is weggevallen zou ik dat ook niet echt acceptabel vinden.

Nu heb ik als nederlander verder geen ervaring met Proximus, of hoe dingen in belgie geregeld worden.

 

Hebben andere mensen met bijvoorbeeld hun eigen laptop ook problemen bij jou thuis als jij die problemen hebt?

Hoe is de signaalsterkte van je verbinding? En zitten er misschien heel erg veel andere draadloze netwerken in jou buurt?

Het kan zijn als er veel wifi netwerken om je heen zitten ze elkaar gaan verdringen en daarom soms weg kunnen vallen.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hebben andere mensen met bijvoorbeeld hun eigen laptop ook problemen bij jou thuis als jij die problemen hebt?

 

Het probleem met de downloadsnelheid is ook op andere apparaten. Als ik een snelheidstest uitvoer op de tablet of gsm dan is deze ook vaak zeer vreemd.

 

 

Speedtest uitgevoerd op de gsm:

Datum,VerbSoort,Lat,Lon,Downloaden,Uploaden,Latentie,Servernaam

"2015-02-18 14:16","Wifi","50.85620","5.38771",3,93,5,23,42,"Diegem",

"2015-02-17 16:25","Wifi","50.85650","5.38844",15,07,3,09,75,"Louvain-La-Neuve",

"2015-02-17 16:25","Wifi","50.85650","5.38844",7,94,3,97,36,"Louvain-La-Neuve","

 

Laptop:

"2/17/2015 3:26 PM","GMT","19.04","4.12","39","Diegem","0"

"2/17/2015 3:47 PM","GMT","4.46","4.60","28","Antwerp","50"

"2/17/2015 3:47 PM","GMT","4.50","4.45","26","Antwerp","50"

"2/17/2015 6:57 PM","GMT","6.65","3.11","42","Antwerp","50"

"2/17/2015 6:58 PM","GMT","4.04","3.80","416","Antwerp","50"

"2/17/2015 6:59 PM","GMT","14.29","1.98","39","Antwerp","50"

"2/17/2015 7:01 PM","GMT","17.28","4.68","40","Antwerp","50"

"2/18/2015 1:16 PM","GMT","4.48","4.09","32","Sint-Niklaas","50"

"2/18/2015 1:21 PM","GMT","4.60","4.13","27","Diegem","50"

 

Ook het probleem dat het internet vaak weg valt is denk voor alle apparaten in het netwerk. Bij de digitale televisie zie je dan even het beeld haperen, bij het gamen verlies je connectie, bij het kijken van een livestream moet hij even bufferen, ...

 

 

 

Hoe is de signaalsterkte van je verbinding? En zitten er misschien heel erg veel andere draadloze netwerken in jou buurt?

 

Een printscreen van Xirrus Wifi Inspector toont de signaalsterkte en de andere netwerken in de omgeving (Bovenste is mijn netwerk).

 

qn1ulw.jpg

aangepast door Minho
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we kunnen uitsluiten dat het hier gaat om jouw appratuur, maar dat het in de netwerkapparatuur zit.

Staat alleen het proximus modem er, of heb je daar zelf ook nog netwerkapparatuur zoals een router achter zitten?

 

Test indien mogelijk zonder die router (als er nog iets anders aanwezig is).

 

Als dat niet het geval is dan zou ik deze resultaten eens voorleggen aan proximus, maar ik denk zelf dat hun modem slecht is en vervangen dient te worden.

Zeker dat er zoveel verschil in zit soms na een minuut al. Ook de tijden waarop getest is lijken mij geen piektijden dus daar kan het ook niet aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we kunnen uitsluiten dat het hier gaat om jouw appratuur, maar dat het in de netwerkapparatuur zit.

Staat alleen het proximus modem er, of heb je daar zelf ook nog netwerkapparatuur zoals een router achter zitten?

 

Test indien mogelijk zonder die router (als er nog iets anders aanwezig is).

 

Als dat niet het geval is dan zou ik deze resultaten eens voorleggen aan proximus, maar ik denk zelf dat hun modem slecht is en vervangen dient te worden.

Zeker dat er zoveel verschil in zit soms na een minuut al. Ook de tijden waarop getest is lijken mij geen piektijden dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ja, ik gebruik enkel de B-box 3 dat is een modem en router in 1 apparaat van Proximus.

 

Ik zal eens opnieuw een klacht indienen bij Proximus. Hopelijk helpen ze mij deze keer wel verder.

 

Danku voor de hulp.

aangepast door Minho
Link naar reactie
Delen op andere sites

In je Xirrus-overzicht zie ik dat je niet de enige bent die op kanaal 6 zit. storing van een andere router op hetzelfde kanaal of een duplex-kanaal in de buurt van je eigen frequentie kan ook deze problemen veroorzaken.

Probeer eens een ander kanaal en kijk dan of je problemen minder zijn. Mijn keuze zou vallen op de kanalen 3, 8 of als je router het aan kan, 13 of hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was lastiger om in te stellen dan gedacht.

 

Als ik draadloos het kanaal verander dan werkt de router helemaal niet meer. Zowel draadloos, als ethernet niets werkt. De spanning wegnemen lost het probleem niet op enkel de router resetten.

 

Kanaal veranderen gaat dus blijkbaar enkel als ik een ethernet verbinding heb.

 

 

 

Mijn router kan inderdaad 13, maar ik heb vorige keer al eens gemerkt dat als ik het op 13 zet dat ik dan geen verbinding meer kan maken.

 

 

Dit is dus fout. Het heeft niets met kanaal 13 te maken, maar eerder dat ik het kanaal veranderde met een draadloze verbinding. 

 

Hoe dan ook zit ik nu op kanaal 3. Ik zal eens kijken of dit helpt, maar ik vrees er een beetje voor.

aangepast door Minho
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.