Ga naar inhoud

Internet is traag tot het resetten van de netwerkadapter


Minho

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Aangezien we nu een beetje door alle opties zijn om een mogelijk "lokaal"-probleem te tackelen en aangezien het feit dat je eerder aangaf dat het probleem op meerdere apparaten leeft, zou ik je toch aanraden nogmaals de provider te contacteren en ze te vragen op locatie alles door te meten.

Ik weet niet hoe de service in België is, maar als voorbeeld heb ik ook ooit een dergelijk probleem gehad. Een monteur is toen een ochtend lang samen met mij aan het zoeken geweest wat het probleem kon zijn. En dan niet alleen middels zijn eigen apparatuur maar juist ook via de computers van mijzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik denk dat ik voor het probleem dat het internet vaak weg valt ik opnieuw contact ga opnemen met Proximus.

 

Maar het probleem dat het internet traag is (exact gelimiteerd tot 5Mbit/s) tot ik mijn netwerkadapter reset (dat is dan door gebruik te maken van windows probleemoplossing) en deze dan onmiddelijk terug naar de normale 20Mbit/s gaat. Dit probleem is er enkel op mijne laptop en ik vindt niet zo direct een oplossing hiervoor.

 

Mijn laptop heeft Killer Wifi en deze heeft een eigen softwaresuite dat inkomende verbindingen regelt voor minder latency tijdens het gamen. Ik dacht dat het mischien aan deze software lag, maar dat is dus niet. Want drivers waar de software niet wordt mee geïnstalleerd (de adapter is gebasseerd op een qualcomm atheros chip) hebben hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens gekeken naar je instellingen van je anti-virus? Klinkt raar maar bij mij heeft ooit de Actieve schildbeveiliging voor een halvering van mijn snelheid gezorgd.

Is die 20mb normaal in België?  Ik vind het voor het gamen (wat ik uit je verhaal begrijp) ook niet echt aan de vlotte kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn firewall uitzet dan blijft het probleem hetzelfde.

 

Ik heb screenshots genomen van wat er juist gebeurt (zo is het makkelijker voor mij om uit te leggen):

 

1) als ik mijn snelheid meet voor het resetten dan is het alsof iets de snelheid beperkt en omlaag haalt:

1ep7gy.jpg

 

2) met mijn firewall uitgeschakeld is het probleem hetzelfde:

2uskd3t.jpg

 

3) voor het resetten van de netwerkadapter, geeft het icoon van mijn killer wireless programma het volgende (met dus de 5Mbps downloadsnelheid):

wcn1na.jpg

 

4) na het resetten van de netwerkadapter ziet het er als volgt uit:

2ah5hqs.jpg

 

Sorry voor de al de screenshots, maar anders zou ik niet weten hoe ik het moet uitleggen.

 

Ik denk dus dat het iets met die software te maken heeft, maar zoals ik al zei heb ik drivers zonder die software geprobeerd met hetzelfde probleem. Ik zal eens voor de 4de keer een nieuwe driver proberen misschien dat ik nu meer geluk heb.

 

 

 

Is die 20mb normaal in België? 

 

Proximus adverteert met 50Mbit/s, maar ik heb ergens gelezen dat dit enkel in steden is waar de nieuwe apparatuur ligt. In de meeste dorpen wordt dit 30Mbit/s. Ik weet niet of dat waar is.

 

Dus oftewel haal ik 2/5 of 2/3 van de beloofde snelheid. Met die 2/3 kan ik wel leven zolang het stabiel is (wat dus door het vaak uitvallen niet het geval is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de driver te hebben vervangen heb ik nog meer problemen. Op het internet lees ik dat veel mensen met deze draadloze kaart dezelfde problemen ondervinden. Ik heb dan maar een Intel n 6300 bestelt, hopelijk heb ik met deze minder problemen.

 

Ik hou jullie alvast op de hoogte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.