Ga naar inhoud

Zoveel keuze en prijzen... Kat in een zak? Help!


Aanbevolen berichten

Dag iedereen!
 
Aangezien men laptop zijn geest heeft gegeven afgelopen week, ben ik nu dringend op zoek naar een nieuwe computer. Maar tot mijn grote spijt weet ik niet waar ik moet beginnen zoeken. Ik zie verschillende prijsklasses, soorten, en dergelijke. Maar ik ben een amateur op vlak van ICT. Dus had ik graag jullie mening gehad, niet alleen jullie mening is welkom.
 
Eerst en vooral een woordje uitleg over mijn laptop zaliger.
Ik kocht mijn laptop vier jaar geleden aan een 'spot prijs', toen 800 euro in solden. Toen ik thuis kwam leek alles goed te werken. Super aankoop! Tot na enkele maanden. Geen enkele game wou nog starten. Na lang prullen in de instellingen lukte het me toch. Ik kon het spel voor de volle vijf minuten spelen. Daarna viel mijn pc gewoon uit... Echt een pretje! Tot vorige week heb ik meer dan drie jaar geen enkel spel meer gespeeld. Ook heb ik gedurende deze tijd geen gebruik meer kunnen maken van programma's zoals Blender, Marvelous Designer, Adobe CS5,... Second life was ook een dagelijke bezigheid voor mij. Hieronder zien jullie wat mijn laptop zoal in zich had:
Processor: Intel® Core i5-2410M, CPU @ 2.30GHz 2.30GHz
Ram: 8.00GB
Classificatie: 5.6 Windows Prestatie-index
 
Wat betreft de aankoop van een nieuwe computer...
Na veel zoeken op het net (maar vooral op dit forum), ben ik er toch zeker van dat ik voor een desktop wil gaan. Ze zeiden me dat dit beter/makkelijker was in onderhoud en bij defecten. Dus daar ben ik al zeker van... Ik wil een desktop. Aangezien dit forum over veel informatie beschikt van ik al eens gaan kijken op het forum in verband met de aankoop van een nieuwe pc. Hier vond ik wel goede en interessante informatie.
Verder was ik eens informatie gaan vragen op de blog van Second Life zelf. Daar vroeg ik ook al informatie in verband met de aankoop van een nieuwe computer. Dit was een antwoord van een kenner uit Amerika: