Ga naar inhoud

Onstabiel internet


frederick01

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds kort echt last van een onstabiele internetverbinding, en dit op diverse apparaten (zowel tablet als pc), zelfs als ik op 1 meter van de router zit.
Omdat de Belkin router die ik had redelijk oud was, heb ik deze reeds vervangen door een D-Link DIR 615

Wanneer ik testen doe met INSSIDER kom ik op een score van 100 uit, dus dat lijkt ok (zie screenshot in bijlage)

 

post-29851-0-93835600-1424610461_thumb.p

 

 

Het surfen gaat in het algemeen vlot, alleen is er soms een daling in snelheid te merken, of doet het internet voor een tijdje niets meer, voor sommige sites (google gaat dan wel nog, KBC niet meer).

 

Ik heb al eens gebruik gemaakt van de PingPlotter software, maar kan hierdoor niet meteen wijzer uit geraken

 

post-29851-0-47372600-1424610728_thumb.p

 

De Telenet speedtest resultaten verschillen ook sterk: ene keer haal ik een 50 Mbps, keer erop 6 Mbps. Dit weeral op verschillende apparaten.

 

 

Welke zijn volgende stappen die ik kan ondernemen om achter het probleem te komen? Reset van alle apparaten (modem, router, ...) heb ik reeds achter de rug.

 

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.