Ga naar inhoud

HELP! Geen internet, wel (vaste) verbinding!


Aanbevolen berichten

Hoi,
Mijn naam is Stacy. 
Ik heb een desktop met een vaste aansluiting naar het internet. Ik zie overal dat er verbinding is. Zo kan ik bijvoorbeeld probleemloos inloggen op de server van mijn school (voor mijn werk). Probleem is echter dat geen enkele browser verbinding maakt. 
IE zegt dat de pagina niet kan worden weergegeven. En als ik hem het verbindingsprobleem laat oplossen, kan hij geen probleem vinden. 
Opera en Chrome geven een vergelijkbare foutmelding.
Omdat ik wel verbinding had dacht ik FireFox, Safari te kunnen installeren. Chrome heb ik verwijderd om een herinstallatie te proberen. De starters hiervoor haal ik met een laptop binnen en zet ik op deze desktop. Maar ze kunnen geen verbinding maken met internet.
Ra ra ra.

 

Een tijdje terug had ik last van een virus. (Ben de naam ervan even kwijt.) Die heb ik kunnen verwijderen. Daarna moest ik oa een invoegtoepassing in IE als zoekmachine verwijderen. (En dat ook bij andere browsers.) Daarna heeft internet gewerkt in de browsers. 

Ik heb de Windows Firewall al eens helemaal uitgezet, maar dat was het niet.
Ik heb AVG als (gratis) viruschecker. Ik heb hier wat aan lopen sleutelen, maar tot nu toe heeft ook dat niet geholpen.

Iemand een idee wat ik nog meer proberen kan (naast een volledige her-installatie van heel windows).
Ik hoor het graag.

Groetjes,
Stacy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat lees ik ook,dat het niet opgelost is!

Maar hier op het forum,hebben ze dit echt niet graag,vraag stellen op meerdere forums.

Hopelijk komt er één expert om je te helpen.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

StacyEgmond,

 

Het valt op dat je je problemen op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander van zijn van het gelijktijdig posten van eenzelfde probleem op meerdere forums.

Het is uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Topic uit het archief gehaald en heropend op vraag van de topicstarter.

 

Een tijdje terug had ik last van een virus. (Ben de naam ervan even kwijt.)

 


Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er - ondanks jouw expliciete vraag tot heropenen - geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.