Ga naar inhoud

Imagebranden voor installatie van de PC


BWBint

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Binnen onze VZW dienen wij regelmatig eens nieuwe laptops aan te kopen. Om die nieuwe laptops moeten steeds dezelfde programma's geïnstalleerd worden, instellingen, .... 

Bestaat er een mogelijkheid dat ik gewoon als er nieuwe laptop komt, ik een image kan laden en die al die programma's, instellingen, ... installeert? 

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BWBint:

 

Spijtig zal dit niet gaan en wel om volgende reden:

Een 'image' van een C schijf bevat buiten de OS (bv Windows) en de geïnstalleerde programma's ook de instellingen en drivers (bv grafische kaart, processor enz) van de bewuste PC.

Tenzij de laptops identiek zijn aan elkaar kan je geen 'image' terugzetten.

aangepast door Eggy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze allemaal van hetzelfde merk en type en specificaties zijn dan moet het wel lukken.

 

Dan maak je van de originele laptop een 'imageback-up' op een externe harde schijf.

Tijdens het maken van deze imageback-up zal je gevraagd worden een systeemherstelschijf op dvd aan te maken.

Die gebruik je om de 'nieuwe' laptop op te starten terwijl je de externe harde schijf met imageback-up aangesloten hebt.

Wanneer het systeem vraagt om een back-up terug te zetten kies je vanaf de locatie van de externe harde schijf.

 

Wel niet vergeten dat je, wanneer je met Windows of een ander betalend OS werkt, je een licentie moet hebben PER laptop!

 

Ik ben benieuw of dit zal lukken. Laat mij dat eens weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen via WI8 een herstelschijf/back up gemaakt op een externe harde schijf. 

Wanneer ik dan wil booten ( op een andere pc), krijg ik volgende foutmelding: pxe-e61 media test failure check cable dell. 

 

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? 

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst neem ik aan dat het gaat om twee identieke laptops!

 

Sluit de externe harde schijf met de image back-up aan.

Steek de herstelschijf in de DVD lezer.

Start de laptop op.

Volg de hiernavolgende aanwijzingen (ze zijn in het Engels omdat de bios opstart dat ook is)

 

--> Tijdens het opstarten tokkel op F2 tot Dell scherm verschijnt

--> Setup

--> Advanced

--> change setting of Integrated NIC to Disabled.

--> save changes

--> reboot

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.