Ga naar inhoud

Probleem HD.


francod

Aanbevolen berichten

Hallo,

Als ik m'n pc opstart (win7), kreeg ik een zwart scherm. En gaat vervolgens schijfcontrole uitvoeren. Start wel goed op. Heb er een ander hd bij in gezet ©, start prima op. Maar nu vraagt hij een backup te maken van de oude schijf (E). Is nu mijn oude schijf stuk of is hier een oplossing voor. Heb al van alles geprobeerd, ook de opdracht deze fout te negeren. Maat dat vind ik geen optie. Alvast bedank. Franco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan francod,

 

Test je harde schijven eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan francod,

 

Test je harde schijven eens met HD Tune:[/size]Download [/size]HD Tune[/size] en sla het bestand op.[/size]Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.[/size]HDTune-error-scan.png[/size]Vervolgens ga je naar het tabblad [/size]Error Scan[/size], selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op [/size]Start[/size] [/size](je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.[/size]Wat is het resultaat van deze test?[/size]Maak er met het [/size]knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic[/size] [/size]plaatsen .[/size]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hejj Thedarkness

Allereerst bekankt voor reaktie, heb HD Tune gedownl.

Hij is nu aan het werk en uitgevoerd zoals gezecht.

Als deze klaar is stuur ik een pic, dit gaat nogal lang duren.

Er zitten in de eerste regel al twee rode blokjes.

Heb vannacht ook al de schijfcontrole laten lopen,

Hier beide vakjes aan gevinkt (geen resultaat).

Backup schrem komt om de paar seconden terug, als ik hem afsluit.

Je hoord van me als HD Tune klaar is. Thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag francod,

 

Twee rode blokjes op de eerste regel is eerlijk gezegd al geen goed teken... Het lijkt er dus sterk op dat je harde schijf het inderdaad binnen de kortste keren kan gaan begeven. De enige tip die ik je nog kan meegeven voor die harde schijf is om de data, die er zich nog op bevindt, over te plaatsen naar een niet-defecte harde schijf zodat je later niet voor vervelende verrassingen komt te staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag francod,

 

Twee rode blokjes op de eerste regel is eerlijk gezegd al geen goed teken... Het lijkt er dus sterk op dat je harde schijf het inderdaad binnen de kortste keren kan gaan begeven. De enige tip die ik je nog kan meegeven voor die harde schijf is om de data, die er zich nog op bevindt, over te plaatsen naar een niet-defecte harde schijf zodat je later niet voor vervelende verrassingen komt te staan...

 

Hallo Dark,

 

Ik denk zelf ook de HD stuk is, het resultaat zegt genoeg.

post-29981-0-02087500-1425137490_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je harde schijf is stuk, die dient vervangen te worden.

Maak indien nog mogelijk een back- up van je belangrijke bestanden.

 

Je kan ook proberen om je bestanden te benaderen via ubuntu live cd.

Downloaden kan je via deze link.

Brand het bestand op een schijfje via de functie image branden.

Herstart je computer en start op vanaf die cd.

Kies voor uitproberen en dus niet voor installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je harde schijf is stuk, die dient vervangen te worden.

Maak indien nog mogelijk een back- up van je belangrijke bestanden.

 

Je kan ook proberen om je bestanden te benaderen via ubuntu live cd.

Downloaden kan je via deze link.

Brand het bestand op een schijfje via de functie image branden.

Herstart je computer en start op vanaf die cd.

Kies voor uitproberen en dus niet voor installeren.

Hallo,

 

Had al een vermoeden dat hij stuk is, een back up heb ik gemaakt.

Bedankt voor jullie snelle hulp.

 

Gr Fr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.