Ga naar inhoud

ssd in HP pavilion dv 7


waverider

Aanbevolen berichten

Om mijn oudere laptop wat op te krikken wou ik een ssd inbouwen, heb dus een Crucial M550 128Gb aangeschaft maar het juiste kabeltje kan ik niet vinden.  Het zou moeten gaan van de ssd (data en voeding samen) naar de vrije aansluiting (zie foto).  Iemand een idee?  

aangepast door waverider
Link naar reactie
Delen op andere sites

waverider,

 

Ik heb nog nooit een laptop in handen gehad waarbij je een SSD kunt inbouwen die met een kabeltje moet verbonden worden.

Standaard zijn, zeker de oudere laptops, voorzien van een ruimte om een 2,5 inch schijf via een vaste verbinding (SATA en voeding) te koppelen.

 

Om welke merk en model laptop gaat het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-27307-0-15647900-1425206385_thumb.jHet gaat om een HP Pavilion dv7, modelnummer XE297EA#UUG, aangeschaft in februari 2011. Omdat mijn desktop zoveel sneller was met een relatief kleine ingreep wou ik hetzelfde proberen met deze laptop. Er is plaats voor een extra schijf en 15 cm verder een vrije aansluiting van 17 mm breed (micro SATA + voeding?). De harde schijf zit linksboven en is op ongeveer dezelfde wijze aangesloten, zie foto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

post-22140-0-23754700-1425234146_thumb.j

 

Ik heb de locatie voor je SSD rood omkaderd.

Het groene kadertje geeft de connector aan.

Om je SSD te kunnen verbinden heb je inderdaad een adaptertje nodig.

Daarvoor zult u zich moeten wenden tot de winkel waar je de pc gekocht hebt.

 

Dergelijke adaptertjes kom je vaker tegen bij laptops.

 

Hier een voorbeeld

 

Opgelet, dit is een voorbeeld. Ik weet niet of het voor uw laptop geschikt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een SSD / tweede HDD in te bouwen ga je niet enkel moeten connecteren maar ook monteren: je hebt dus niet enkel het kabeltje nodig, maar ook een bracket (houder) waarmee je de SSD gaat bevestigen in de laptop ... er zijn kits op de markt die beide onderdelen bevatten, extra info via deze link.

 

Een andere optie is het vervangen van de ingebouwde HDD door de SSD en de HDD in een behuizing stoppen zodat je deze kan gebruiken als externe harde schijf ... zo'n behuizing kost zo'n €15 à €20 en bestaat ook in USB 3 uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.