Ga naar inhoud

Media-player


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

 

 

Ik vroeg mij of iemand al eens een media-player gekocht heeft? Ik heb ondertussen al heel wat opzoekwerk gedaan.

Het gaat dan vooral om spelers die mp3, films, foto's, etc... kunnen afspelen maar dan naar een boostige kwaliteit (vooral voor iets op TV te kunnen afspelen).

Er is maar 1 onderdeeltje dat ik graag wil benutten hiervan : -> mp3's!! Ik had graag een media-player gevonden die verscheidenen harde schijven kan laten draaien zodat deze van mijn pc kunnen verdwijnen.

Met een Winamp of een Windows Media Player (toch nog steeds te hanteren MET de PC) is wel leuk maar ik wil eigenlijk alleen mijn harde schijven (alleen muziek) willen laten draaien d.m.v. zo een media-player (liefst met een bleutooth functie want ik heb ondertussen ook een bleutooth box-set gekocht die al mijn andere 'gewone' audiospelers aan flarden rammelt :-) )

Al de spelers die ik heb gevonden KUNNEN precies maar 1 harde schijf (of lees anders : 1 USB poort) ondersteunen.

 

 

Zo, ik hoop dat deze vraag in het juiste stukje forum/topic staat??   

 

 

Alvast bedankt voor een reply!!!

 

 

Cheers

 

Custard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Custard,

 

Wat bedoel je precies? Een mediaspeler in de vorm van bijvoorbeeld een popcornhoure, wd mediaplayer, of gewoon een pc die dienst doet als mediacenter?

Ik ben er nog niet helemaal aan uit of ik je vraag snap, maar wellicht is een NAS een goede oplossing voor u? Deze zijn te krijgen inconfiguraties van1, 2, 4, of meer hardeschijven, deze sluit u aan op uw netwerk en is zo vanaf elke pc in dat netwerk te benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yannick

 

 

Er is zoveel mogelijk en ik snap soms maar 1/4e van alles wat ze op de markt smijten (om het 'ne mens gemakkelijker te maken' :xd:  :blush: )

 

Neen serieus : Ik heb 2 externe harde schijven (er komt binnenkort 1 bij dus zal het 3 externe harde schijven worden), al die schijven zou ik van mijn pc willen gooien. Als ik alleen muziek download wil ik die muziek nog overdragen (nadat het is bewerkt op de pc) naar 1 van die harde schijven en that's it.

Daarom zoek ik een soort van speler (die ik centraal in de woonkamer kan zetten) waar al die harde schijven kunnen op aangesloten worden en die ik zo kan bedienen met "die speler". Liefst een speler met bluetooth functie, ja ondertussen staat hier ne karbonkel van ne bluetooth box :lol: (+ nog verschillende kleine bluetoothboxjes en hoofdtelefoon) .Ook iets met een schermpje zodat ik kan lezen wat er afspeelt en ja ofcourse een afstandsbediening he :winked: . (In feite spreek ik meer over een soort van dockingstation/mediacenter maar dan alleen met usb-aansluitingen en zonder bijhorende boxen).

 

 

Het is heel gemakkelijk uiteraard, via pc is het als volgt: muziek op de externe harde schijven, bluetooth dongle ingeplugd, verbinden met je box, winamp openen en PLAY!! Echt, dat is het beste, dat besef ik ook wel maar 2 externe schijven van 2TB bijna alle dagen laten draaien via winamp (of dergelijke spelers) dat is nogal een uitputtende prestatie voor de pc. 

Ik wil graag dat ik mijn muziek kan afspelen ZONDER dat de pc moet opstaan of wanneer mijn vrouw de pc eens wil gebruiken dat ik daar niet elke 10 min sta te stuntelen om 'mag ik effe dit intikken???? mag ik effe dat verder klikken????'. En ook mijn vrouw wil graag eens de radio opzetten via de pc en ik wil haar dan ook niet meer storen als ik mijn muziek zit af te spelen via de pc (nog een rede te meer opdat ik apart mijn muziek kan hanteren zonder de pc).

 

 

Ik durf er niet aan beginnen eerlijk gezegd, via een netwerk of wifi..... :(. Plus dat je dan toch nog de pc vandoen hebt om te kunnen "besturen".

 

Ik hoop dat ik het zo goed mogelijk heb uitgelegd?

 

 

Alvast bedankt om te luisteren (lezen).

 

 

Grtjs

aangepast door Custard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal vanavond eens gaan kijken voor je.

Over hoeveel opslag hebben we het hier? En wat zou ongeveer je budget zijn om zoiets te realiseren? (moet ik daar dan nog hardeschijven bij doen, of alleen zorgen dat er plaats voor is? En je wilt ze dan ingebouwd hebben in die andere machine hé als ik het goed begrijp?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen zit ik aan een kleine 2,34 TB (en tellende) aan muziek alleen. Er zal in de toekomst toch een extra plaatsje vrij moeten zijn voor een 3e schijf (eventueel).

Al vol ongeduld zit ik te wachten totdat ze de online storage een respectabele prijs aanmeten maar dat is bijzaak voor nu.

 

 

Qua prijs....ooooh god... laat ik het zo zeggen, op een €100 wil ik niet moeilijk doen maar het hoeft ook niet waanzinnig uit de hand te lopen met de eurootjes :biggrin2: Dus het mogen m.a.w. variabele prijzen zijn wat er op de markt te vinden is. Altijd goed om klein te beginnen en hoger te eindigen B)

 

 

Nu de externe schijven waarover ik spreek zijn van verschillende merken en maten. Voor mijn part mogen ze, zoals ze nu opgesteld staan, op elkaar gezet ook zo op de kast in de living. Zolang ik ze maar vlot in en uit kan pluggen voor als ik nieuwe muziek wil transfereren van de pc. Het hoeft niet dat ze ergens ingebouwd kunnen worden.

 

Als er toch iets is dat veel beter en vlotter kan maar zonder pc althans???? I'm all ears!!!

 

Weet je, wat ik in gedachten heb is eigenlijk een standaard plug and play hifi syteem met bluetooth (ter grote van zal ik maar zeggen een modem (27x25x4) maar zonder de boxen. Zoals een heel "grote" mp3-speler lijkend op een hub/router met afspeelsoftware waar je verschillende HD's kunt op aansluiten. Ik denk dat dat toch vindbaar is en niet zo een grote kost is :afraid: ???

 

 

Wederom een dikke merci voor je moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.