Ga naar inhoud

GraemeD

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil mijn kennis wat uitbreiden over modems en hoe meer ik hiermee bezig ben, hoe meer ik twijfel. Zou iemand me alsjeblieft kunnen aanvullen/verbeteren?

Dus ik dacht dat een router digitale naar analoge signalen (en omgekeerd) zet. Ik dacht dat signalen over kabels sowieso analoog waren en dat computers met digitale signalen werken. Dus dan zou een modem nodig zijn aan beide kanten van de kabel.

Terwijl ik wat opzoekwerk deed, kwam ik uit dat er slecht een modem tussen het internet en de router moet. Wat is hiervan de reden dat dit binnen mijn netwerk niet moet?

 

HELP ME AUB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus ik dacht dat een router digitale naar analoge signalen (en omgekeerd) zet.

Dat is dus fout gedacht.

Het is de modem die de signalen omzet van analoog naar digitaal en omgekeerd.

Een router verdeelt de signalen binnen een netwerk.

Een router heeft ook een DHCP server aan boord waarmee de ip adressen worden uitgedeeld aan de aangesloten pc's zodat deze uniek herkenbaar zijn binnen het netwerk.

 

 

 

Ik dacht dat signalen over kabels sowieso analoog waren en dat computers met digitale signalen werken. Dus dan zou een modem nodig zijn aan beide kanten van de kabel.

Dit klopt allemaal.

Binnen je eigen netwerk zijn er alleen digitale signalen maar de tussen de modems gaat het analoog.

De modem aan jou kant van de kabel (of telefoonlijn) kan je zien en meestal is die geïntegreerd met de router zodat je slechts 1 toestel hoeft te plaatsen.

De modem aan de andere kant van de kabel staat bij de provider waar je een internet abonnement hebt.

 

 

 

 

Terwijl ik wat opzoekwerk deed, kwam ik uit dat er slecht een modem tussen het internet en de router moet. Wat is hiervan de reden dat dit binnen mijn netwerk niet moet?

Binnen je eigen netwerk heb je geen modem meer nodig omdat dit netwerl zeer beperkt is in omvang en lokatie.

Er zijn echter bedrijven waarer binnen het eigen netwerk ook modems worden gebruikt om gebouwen die ver uit elkaar liggen toch op het bedrijfsnetwerk te verbinden.

 

Ik hoop dat je hiermee al wat verder kan en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.