Ga naar inhoud

pc start ongeveer 10 sec en valt weer stil


Aanbevolen berichten

Hallo, ik start mijn pc en na een tiental sec stopt hij terug.
heb voeding geprobeerd met een clip van groene draad naar zwarte draad en deze bleef draaien, volledig gereinigd zelfs CPU ventilator af gedaan en terug gelijmd natuurlijk cpu gereinigd met artclean alles gestofzuigd wat maar kon, nu weet ik het ook niet meer

Ook geprobeerd met hersteldisk te starten werkt ook niet..

Is er hier iemand die hetzelfde meegemaakt heeft? of een oplossing kent?

Dank bij voorbaat?

 

Bouten Luc

 

Werkt met windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Krijg je geen melding van iets?pieptonen?

Kijk toch maar eens of alle kabels goed zijn aan gesloten.
Lukt veilige modus ?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

biosbatterij nog oké?

zou wel eens een haperende voeding kunnen  zijn. als je de cpu kan demonteren, kan je vast ook even een andere voeding proberen.

een defect (slechte soldeerlijn, uitgelopen condensatortje) op het moederbord kan zoiets ook verklaren. maar eerst maar met een voeding experimenteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het om een desktop pc gaat van meerdere jaren oud, kijk dan ook eens de elco's (condensatoren) na of deze nog gezond zijn.

 

 

 

post-22140-0-08893700-1425332377.jpg

 

post-22140-0-38277300-1425332377.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je beschrijft duidt hoe dan ook op een 'elektrisch' probleem waardoor het moederbord ermee ophoudt.

zoals gezegd kan er ook iets mis zijn met andere elementen op het moederbord, bijv een brakke soldeerlijn die het even doet maar onder invloed van spanninkjes of warmte de geest geeft. zoiets kan lang goed gaan....

ik vrees dat je moet vrezen voor een kaduuk mobo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vrees heb ik nu ook, heb pc meegegeven met een vriend van mij die werkt in scholen wat pc betreft hij heeft hier moeder bord geswitcht naar zijn fabrieksinstellingen door jumber te verzetten, altijd hetzelfde, dan alle latjes van geheugen geprobeerd en steeds hetzelfde. hij heeft pc nu mee en heeft thuis nog wat geheugen kaarten en zal dit proberen maar denk dat nieuw moederbord zal zijn. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden en bedankt voor de vele reacties want op die manier leer ik ook veel bij.

Groetjes vanwege

Bouten Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.