Ga naar inhoud

Windows 7 - Cyberlink installeren van DVD


ikaros

Aanbevolen berichten

Mijn PC werkt op Windows 7. Door een fout diende ik  14 dagen geleden een  systeemherstel uit te voeren en heb ik dedocumenten en  programma's die op een afzonderlijke ingebouwde harde schijf in back-up  waren opgeslagen, teruggeplaatst naar de  C-schijf.

Het programma CYBERLINK Power Director 12 Ultra dat door mij werd aangekocht in december 2013 en waarmee ik meerdere malen heb gewerkt,  diende ik aan de hand van de afgeleverde DVD terug te installeren.

De programma's van Cyberlink : WaveEditor en   Media Suite die ik toen eveneens mee aankocht werden nu  zonder probleem geinstalleerd.

Met CYBERLINK Power Director 12 Ultra lukt dit evenwel niet. herhaalde malen heb ik het geprobeerd met de Autorun. De installatie verloopt normaal en bij de finish geef ik opdracht om het programma te starten, zoals dit wordt aangetoond op het scherm, maar er gebeurt niets. Het icoontje van het programma dat op het bureaublad verschijnt vertoont ookl een gebrek : onder het embleempje komt normaal de naam te staan van het programma maar dat verschijnt dus niet. Er kan ook niet mee 'gestart' worden.

 

De PC is gescand naar virussen en alle upgrades zijn geinstalleerd.

 

Ik heb al tweemaal naar de uitgever gemaild : CLEVERBRIDGE - support@creativemark.co.uk. Zonder enig resultaat.

 

Kan er iemand mij meedelen waar mogelijk de fout zou liggen ?

 

Ikaros.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 heb ik dedocumenten en  programma's die op een afzonderlijke ingebouwde harde schijf in back-up  waren opgeslagen, teruggeplaatst naar de  C-schijf.

 

 

Wegens welke fout heb je systeemherstel uitgevoerd?

 

Je voert systeemherstel uit maar dan plaats je een back-up van programma's terug?  :hmmmm: Hoe werd die back-up gemaakt? Hoe plaats je programma's terug?

 

Kijk ook eens via start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen of CPD 12 ultra daar in de lijst aanwezig is.

 

Herstart je computer en probeer of je de software via de normale manier kan opstarten, dus via start-> programma's. Lukt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op 3 maart jl al gereageerd op Uw vragen maar kennelijk is dat niet terechtgekomen.

Ik herhaal wat ik toen aan U heb geantwoord :

Tijdens één van mijn activiteiten liep mijn PC vast-hetgeen praktisch nog nooit is gebeurd- en er werd gemeld dat een schijfcontrole noodzakelijk was. Ik heb eerst in veilige modus willen heropstarten maar dat lukte niet en dan heb ik de heropstart uitgevoerd met gebruik van de originele Windows 7 DVD waardoor meerdere programma’s als Adobe, AVG, Canon printer, Epson Scan, Img Burn, Skype, TomTom, SynckBack … edm  terug verschenen en werkten – zij het dan in een uitvoering van een vroegere fase – ik heb deze allen terug geupdated.

 Je voert systeemherstel uit maar dan plaats je een back-up van programma's terug?  :hmmmm: Hoe werd die back-up gemaakt? Hoe plaats je programma's terug?

Met het terugzetten van de programma’s bedoel ik het terugzetten van “Mijn documenten”, de favorieten , afbeeldingen, e.d.m. van een extra interne harde schijf, die wekelijks met de SyncBack automatisch wordt gemaakt.

Kijk ook eens via start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen of CPD 12 ultra daar in de lijst aanwezig is.:

Deze komt inderdaad voor het in configuratiescherm – zoals blijkt uit bijgaande “knip1”

 

 Herstart je computer en probeer of je de software via de normale manier kan opstarten, dus via start-> programma's. Lukt dat?

Het heropstarten van Cyberlink Power Director lukt niet  vanaf Start-alle programma’s.

 

Op de voornoemde knip van mijn bureaublad  kan je zien dat de benaming bij het Cyberlink-icoon ontbreekt.

 

Bij de poging tot het laden van CYBERLINK Power Director 12 Ultra wordt deze dus niet op de PC ingeladen. Naast dit programma werden bijkomende DVD's geleverd waarop Cyberlink Media Suite en Cyberlink Wave Editor voorkomen. Deze konden WEL worden ingeladen op de PC - zie "de knip".

 

Ik dank je al voor de interesse voor mijn probleem.

Met vriendelijke groeten

Ikaros.

post-10340-0-37643000-1425653883.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral mijn excuses voor het laattijdig reageren.

 

Wat je probleem betreft.... voer eens een controle van de harde schijf in kwestie uit.

 

 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Revo uninstaller stond reeds op de PC en werd dus aangewend - Power Director werd volledig verwijderd ook in het register.

Heropgestart en terug geinstalleerd maar spijtig genoeg wééér niet gelukt.

 

Ik heb tevens gepoogd om het programma te installeren op de extra interne schijf maar ook dat gaf geen resultaat.

 

Voor installatie  heb ik de DVD opgestart en vervolgens  Autorun aangeklikt op de DVD  en ook via de setup.exe toepassing van PDIR van de DVD dd. 29/8/2013  313 kb - alleen de kende ongewijzigde resultaten van voorheen.

 

Op de Dvd staat als directory's :  Autrun, Free Trials, PDIR en autorun.inf, Cyberlink.ico en Cyberlink.MDS.

 

Wanneer we PDIR aanklikken krijgen we als subdirectory Setup en vervolgens RunTime_x64, RunTime_x86 ...; Indien ik respectievelijk beide items aanklik krijg ik achtereenvolgens VC2008 SP1x64 en VC2008 SP1; bij aanklikken van deze files krijg ik respectievelijk vcredist_x64.exe en vcredist_x86.exe.

 

Dien ik misschien één dezer exe's te gebruiken.  Mijn PC is een 64-bits.

 

Sorry dat ik U met zoveel lastig val.

 

Met vriendelijke groeten

Ikaros

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

diende ik aan de hand van de afgeleverde DVD terug te installeren.

 

 

 

 

Start die schijf dan niet automatisch op om de installatie te starten?

 

Voer ook de twee onderstaande zaken eens uit.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

 


 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER

 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

 

Zoals U me had aangeduid heb ik uw raadgevingen uitgevoerd.

 

1. de DVD voor de installatie start niet automatisch op - ook niet voor andere DVD's. Voor Cyberlink Director 12 ging ik voor het opstarten naar de Autorun en/of naar de exe-file, zoals reeds meegedeeld.

 

2. RSIT 64 bit werd uitgevoerd en de log.txt wordt bijgevoegd.

 

3. Speccy werd uitgevoerd - de link naar de hardware op de PC is :  http://speccy.piriform.com/results/FUpekhjXr7gnk1KJg4J0oCX

 

 

Met vriendleijke groeten

 

Ikaros

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog een oude versie van AVG.

Best updaten naar de versie 2015.

 


 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.


 

Je hebt ook enkele programma's van twijfelachtig nut op je systeem.

AVG Web TuneUp

IObit Malware Fighter

Advanced SystemCare 7

Deze mag je rustig verwijderen want soms zorgen die voor meer problemen dan ze oplossen.

 

360 total security mag je ook verwijderen want 1 virusscanner is wel voldoende.

 


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
{9D974C8C-6D92-44FB-BEAF-B45A1C0CF17F};c
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\ProgramData\AVG Security Toolbar;fs
C:\ProgramData\AVG Secure Search;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files (x86)\GUM6712.tmp;fs
C:\Program Files (x86)\GUT6713.tmp;f
C:\Program Files (x86)\GUT9CDC.tmp;f
C:\ProgramData\{BAF091CA-86C4-4627-ADA1-897E2621C1B0};fs
vToolbarUpdater18.4.0;s
AVG PC TuneUp Service;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Advanced SystemCare 4];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\APSDaemon];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\AVG_TRAY];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\beid];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Google Desktop Search];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\SunJavaUpdateSched];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\vProt];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"vProt"=-;r
emptyclsid;
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.