Ga naar inhoud

extensies


techniekerke

Aanbevolen berichten

Vreemd voorval op de pc van men dochter.

Als ze een .dll file wile verplaatsen en overschrijven in haar doelmap op C:\ schijf, dan hernoemt de pc haar .dll file automatisch naar een .png extensie?

Bij mijn weten heeft ze standaard malwarebytes en M.Essentials en draait windows 8.

Ik kan verder niet kijken natuurlijk daar ze tijdens de week bij haar andere ouders vertoeft.

Wie kan helpen en of weet wat er aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dus dat dll's basisbestanden zijn die je normaal best niet kan verplaatsen zonder de nodige kennis?

(want daar was het dat Clarkie op doelde)

 

en 'normaal' is het niet dat bestanden bij het verplaatsen van extensie veranderen, 't is zelfs 'abnormaal' en mag niet gebeuren (maar dat wist je al)

Mogelijk zit er malware of een virus in het spel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling van bericht 4...... de reden waarom er een dll bestand zou moeten verplaatst worden is in dit geval wel heel belangrijk want software of je besturingssysteem zou wel eens in de soep kunnen draaien, dus waarom?

Over welk dll bestand gaat het en bij welk programma hoort het thuis?

 

 

Indien er op bovenstaande niet wil geantwoord worden ga ik er van uit dat men niet geactiveerde software wel eens op een illegale manier wil activeren.

aangepast door clarkie
typfoutjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af. Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.