Ga naar inhoud

DVD+RW formateren


alfa10

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met een aantal van mijn DVD+RW schijven. Als ik ze wil wissen doe ik dat met formateren, echter bij een aantal schijven lukt dit niet en krijg ik de mededeling formatering niet voltooid en kan ik de schijf niet meer gebruiken. Is er een mogelijkheid om de schijfjes toch geheel leeg te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpha10,

 

je spreekt van 'formateren' maar normaal wordt een dvd niet 'geformateerd' maar wel gewist of snel gewist.

 

Het eerste wist alle gegevens, het twee haalt alleen de begincluster van bestanden weg en maakt ze overschrijfbaar.

 

Als ik een dvd wil wissen doe ik het via een brandprogramma (veel mensen gebruiken Nero, ik gebruik cdburnerXP) - en die hebben allebei de mogelijkheid van 'Schijf wissen'  met daarbij nog die dubbele keuze.

 

'k heb zo het idee dat jij gewoon vanuit verkenner gaat 'formateren' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil toch wel even inbreken..... je kan herschrijfbare schijfjes wel degelijk formatteren.

Na het formatteren kan je ze dan gebruiken zoals een harde schijf.

 

Vond nog een handleiding terug van een stukje software waarmee ik vroeger het formatteren uitvoerde, namelijk InCD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de suggesties. Ik heb de cdBurner XP geinstalleerd en hiermee al enkele schijven kunnen wissen. Echter bij bepaalde schijven krijg ik de melding  "niet herschrijfbaar"en herkent hij de schijf niet. Is er een mogelijkheid om deze schijven weer toto leven te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je wel zeker dat het dvd RW's zijn?  (of niet beschadigd?)

 

Hoe dan ook : in dat geval ken ik geen middeltje om ze tot leven te wekken (want dan is het toch al een tweede prog dat zo iets vertelt)

 

Clarckie: heb jij nog iets in je mars voor dat geval ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aangegeven programma's geprobeerd maar steeds kreeg ik de melding dat er geen disk aanwezig was. Heb toen uiteindelijk de betreffende disks met een microvezeldoekje voorzichtig heel goed schoon gemaakt (was overigens niets op te zien) even op ademen en voorzichtig vanuit het midden schoonvegen. En het hielp, want de disk werd weer herkent en ik kan ze weer gebruiken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.