Ga naar inhoud

Computer opwaarderen xp --> 7/8


Rianderous

Aanbevolen berichten

In bijlage de report van CPU-Z van de computer van iemand die zelfstandig is die ik goed ken, maar niet zoveel verstand heeft van computers. Omdat ook zijn bank stopt met ondersteuning voor windows xp volgende maand, moet hij tegen dan een oplossing hebben om toch zijn betalingen te kunnen uitvoeren via internet, want de toegang tot het systeem zal ontzegd worden voor xp-computers. 

 

Ik heb hem proberen te overtuigen van een nieuwe te kopen, omdat hij daar volgens mij het meeste plezier zal aanhebben, op vlak van snelheid/gebruikscomfort, maar dat is blijkbaar niet wat hij wil...

 

Nu zit er 2*512 MB RAM geheugen in, wat we uiteraard willen uitbreiden. 

Nu lees ik volgende (ik weet niet van alles wat het wil zeggen in het cpu-z rapportje)

 

DMI Memory Controller        correction 64-bit ECC      Max module size 1024 MBytes

 

Wil dat zeggen dat je max 1GB RAM per slot kunt steken? Hoe gaat dat met RAM, moeten die altijd even "groot" zijn? Of mag dat ook verschillend zijn, in opslaghoeveelheid?

 

Heb een poging gedaan om de windows 8 compatibility check te doen, maar dat programmatje draait gelijk niet op zijn windows xp 64 bit..., iemand die kan uitmaken of de pc de nodige hardware aan boord heeft? 

 

pc Jean.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een beter beeld van de pc te krijgen zou ik u willen vragen het volgende te doen.

 

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had even over bepaalde dingen heegekeken, we zijn hier niet zo gewend met cpu-z te werken dus dan mis je wel eens iets.

 

Ik heb het moederbord op kunnen zoeken, dit bord kan nog nieuwere cpu's aan, evenals 8GB geheugen.

Het is aan te raden om identieke modules te gebruiken, als je verschillende modules gebruikt dan zal het snelste module altijd aanpassen naar de langzaamste, en ze kunnen niet goed in dual-channel samenwerken, wat ze nog trager maakt.

 

Naar mijn idee kan je het beste 2x2Gb plaatsen. Kijk hier voor normaal ddr2 geheugen.

kies hier voor DDR2 800 ( PC2 6400) of maximaal voor DDR2 1066 ( PC2 8500)

 

 

 

Informatie van de gigabte website:

  1. 2 x 1.8V DDR2 DIMM sockets supporting up to 8GB of system memory (Note 1)
  2. Dual channel memory architecture.
  3. Support for DDR2 1066/800/667 MHz memory modules
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.