Ga naar inhoud

internet telenet, reeel snelheid


ruud

Aanbevolen berichten

Hallo, heb paar snelheids testen gedaan voor mijn verbinding van telenet is whoppa abbo, normaal moet dat dacht ik 160mbps geven voor download ik heb slechts 44 a 45 mbps, hoe drijf ik dat op naar de hoogst mogelijke snelheid?

 

Ken niet veel van routers en die dingen, hier hangt wel een d-link toestel tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk dlink toestel is dit? (een typenummer staat meestal op een sticker op de achterkant, en als ik mij niet vergis begint een typenummer bij dlink met de letters DIR). Want dit toestel zelf kan de beperkende factor zijn, of je laptop of tablet.

 

Je omschrijft 44/45MB, dit komt overeen met de WIFI G standaard, dus daar zal de bottleneck zitten. Om dit te verhelpen dient u of een kael aan te sluiten, of uw draadloos netwerk te upgraden.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

De router moet ik nazien maar moet wat dingen verplaasten om eraan te kunnen.

 

Het tweede overschakelen van wifi naar kabel hoe doe ik dat juist, want heb kabel in pc zitten maar wel printer in wifi gekoppeld hangen en ben bang dat die

dan weer problemen gaat geven, waardoor ik opnieuw een format zal moeten doen, en dat wil ik absoluut vermijden.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit apparaat voorziet iniedergeval niet in de draadloze functionaliteit, maar enkel in de bekabelde.

DIt apparaat kan maximaal 100mbps bekabelde switchen, dus hier ga je al niet de maximale snelheid halen.

 

Heeft u van uw modem misschien ook een typenummer? (ik ben zelf uit het hoofd niet bekend met de belgische modems)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat zoekwerk, dit is een HGW 3.0

Helaas kan ik er geen specificaties van vinden.

 

Wellicht is het verstandig om telenet te contacteren en te vragen welke wifi methoden deze ondersteunt. (B g of N)

Om de snelheden van uw abbonement te kunnen halen heeft u minimaal WiFi N nodig (of AC, maar ik betwijfel dat deze dat heeft)

 

Natuurlijk moet de laptop dan ook uitgerust zijn met een WiFi N adapter (of beter). Anders vertraagt dit apparaat.

 

Wilt u de handelingen uit het volgende bericht eens uitvoeren, dan kan ik zien welke netwerkadapter u heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.