Ga naar inhoud

Opstartprobeem


Severin

Aanbevolen berichten

Mijn Medion computer met Windows Vista start niet meer op.

Krijg het bekende keuzescherm alsof niet goed afgesloten de laatste keer.

Bij normaal opstarten alsook bij opstarten in veilige modus krijg ik het moederbordscherm en vervolgens een flits van het Windows logo, vervolgens terug naar het eerder genoemde keuzescherm.

Verder kom ik niet

 

Wie kan mij helpen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in het bezit van een Windows Vista installatieschijf of kan je er eentje lenen?

 

Kan je in veilige modus nog kiezen voor opstarten in laatst bekende juiste configuratie?

 

Voer ook onderstaande uit om de harde schijf te testen.

 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in het bezit van een Windows Vista installatieschijf of kan je er eentje lenen?

 

Kan je in veilige modus nog kiezen voor opstarten in laatst bekende juiste configuratie?

 

 

 

Op bovenstaande vragen kwam geen antwoord.

 

Wat betreft het branden van die schijf... dat moet je doen op een werkende computer.

Dan de cd plaatsen in de probleem computer en herstarten.

Als de tekst "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnt druk je direct op een willekeurige toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.